Gå til innhold

Verksted tar 1900 for knust touch-skjerm på S4


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg mistet min Galaxy S4 ned trappen i går. Nedre halvdel av skjermen er helt svart, mens øvre halvdel er tåkete. Den ytre skjermen er intakt. Telefonen for øvrig virker å være i god stand.

Er det vits i å betale 1900 for å få dette fikset, eller kan jeg like gjerne kjøpe nytt? Jeg skal flytte utenlands etter nyttår, så det er ikke noe poeng i å kjøpe med abonnement. Er 1900 en fair pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen er helt fair om det er et firma som skal kreve inn MVA og lignende. Du kan likevel vurdere å kjøpe denne og bytte selv:

http://ebay.com/itm/For-Samsung-Galaxy-S4-i9505-LCD-Display-Digitizer-Touch-Screen-Frame-Black-/251781797506?nav=SEARCH

 

Skjermbytte på S4 er ganske straight forward når du bestiller skjerm med ramme. Pass likevel på at du får tak i en med riktig farge om du gjør dette, og sørg også for at det er en i9505 og ikke i9506 (skjermen jeg lenket til er til i9505).

Lenke til kommentar

Inklusiv toll og avgifter koster skjermen ca 850,- om du bestiller fra ebay.. Så er det ganske rett frem å skifte skjermen..  Men om man velger dette så ville jeg valgt en avsender som har sporing på pakkene.. Så er det langt enklere å få pengene tilbake om pakken aldri kommer frem.. Om du er heldig får du den i posten som "Gave" som mange pakker fra Hongkong .p Og ebay stiller uansett garanti for om pakken ikke kommer frem ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Inklusiv toll og avgifter koster skjermen ca 850,- om du bestiller fra ebay.. Så er det ganske rett frem å skifte skjermen..  Men om man velger dette så ville jeg valgt en avsender som har sporing på pakkene.. Så er det langt enklere å få pengene tilbake om pakken aldri kommer frem.. Om du er heldig får du den i posten som "Gave" som mange pakker fra Hongkong .p Og ebay stiller uansett garanti for om pakken ikke kommer frem ;)

 

Synes folk bør tenke seg om før de begynner med dette selv. Har alt for mange telefoner, nettbrett eller bærbare der folk har åpnet og enten ødelagt kontakter eller dratt av ledninger som må loddes på nytt. Det kan gå bra men noen ganger kan det være greit å få noen som kan dette til å gjøre det.

Lenke til kommentar

 

Inklusiv toll og avgifter koster skjermen ca 850,- om du bestiller fra ebay.. Så er det ganske rett frem å skifte skjermen..  Men om man velger dette så ville jeg valgt en avsender som har sporing på pakkene.. Så er det langt enklere å få pengene tilbake om pakken aldri kommer frem.. Om du er heldig får du den i posten som "Gave" som mange pakker fra Hongkong .p Og ebay stiller uansett garanti for om pakken ikke kommer frem ;)

 

Synes folk bør tenke seg om før de begynner med dette selv. Har alt for mange telefoner, nettbrett eller bærbare der folk har åpnet og enten ødelagt kontakter eller dratt av ledninger som må loddes på nytt. Det kan gå bra men noen ganger kan det være greit å få noen som kan dette til å gjøre det.

 

Med en gammel telefon som s4 synes jeg ikke folk skal være redde for å fikse selv.

 

Dersom det går skikkelig gæli så har du brent av 850 kroner, men du har i tillegg lært noen nytt.

 

Jeg vet at "bruk og kast" er det som gjelder i dag, men det er flere ting (denne inkludert) som er utrolig enkelt å fikse selv. Spesielt i denne youtube eraen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...