Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min HTC One m7 begynner å synge på siste verset og det er på tide å kikke på alternativer.

 

Trenger litt hjelp å sortere tanker. Er i grunn veldig fornøyd med størrelsen på m7, telefonen er rask nok. Slik at jeg ikke trenger raskeste og nyeste.

 

Har prøvd både wp og ios tidligere, men ingen av disse er aktuelle nå. wp grunnet apper og ios grunnet pris.

 

Ønsker i utgangspunktet en telefon med ok batteritid og grei lyd. Kjekt med velfungerende fingeravtrykk, ant+, nfc og god byggekvalitet.

 

Har kikket litt på uten å studere noen av de.

Sony z3 men er høy andel skjermknusing gjør meg avventende. Mangler vel også fingeravtrykk.

LG G4 mangler vel også fingeravtrykk, muligens litt stor? Har den ant+?

HTC One m9 mangler vel også fingerleser. Er i dyreste laget.

Nexus 6x er jo veldig stor og dyr, selv om ren Android frister. Maskinvaren ellers virker perfekt? Har den ant+?

Honor 7 ser ut til å ha det meste mangler ant+. Trege på oppdateringer. Bra priset.

Samsung S6 liker ikke Samsung så godt (trege, tw og de er markedsledende), men S6 er utvilsomt en god telefon som har det meste jeg ser etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Nexus 5X? 

 

Gikk selv fra HTC One M7 til Galaxy S6, og er godt fornøyd. Har erstattet de fleste Samsung appene som meldingsapp, nettleser osv med stock google, og har lagt inn Nova Launcher med stock Lollipop theme. Rask i daglig bruk, og fantastisk kamera.. dog batteritiden er ikke noe å rope hurra for.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Vil bare si at S6 er ikke telefonen du skal ha dersom du bryr deg om batteritid. Veldig bra telefon på de fleste områder, men batteritiden er veldig skuffende.

 

LG er jo mye for pengene, men jeg er usikker på lyden da jeg ikke har hatt denne selv. 

 

HTC er jo bra på lyd. Sony også.

 

Usikker på Nexusmodellene.

 

Huawei styrer jeg unna fordi jeg vil ha et bra kamera.

Lenke til kommentar

Hva med Nexus 5X?

 

Gikk selv fra HTC One M7 til Galaxy S6, og er godt fornøyd. Har erstattet de fleste Samsung appene som meldingsapp, nettleser osv med stock google, og har lagt inn Nova Launcher med stock Lollipop theme. Rask i daglig bruk, og fantastisk kamera.. dog batteritiden er ikke noe å rope hurra for.

Har ikke kikket så nøye på 5x vet ikke hvorfor. Den har vel bare 2gb ram? Skal se mer på den.

 

Vil bare si at S6 er ikke telefonen du skal ha dersom du bryr deg om batteritid. Veldig bra telefon på de fleste områder, men batteritiden er veldig skuffende.

 

LG er jo mye for pengene, men jeg er usikker på lyden da jeg ikke har hatt denne selv.

 

HTC er jo bra på lyd. Sony også.

 

Usikker på Nexusmodellene.

 

Huawei styrer jeg unna fordi jeg vil ha et bra kamera.

Honor er jo ikke Huawei da ?, Huawei påstår de er et eget selskap ?.

 

Forøvrig glad dere har gitt meg gode argumenter for å la være å kjøpe Samsung.

 

Har Motorola, Asus, Lenevo etc noe jeg bør kikke på?

Lenke til kommentar

Har sjekket litt mer rundt og sett på benchmarks på phonearena (aner dog ikke om dette er en ok side).

 

Dersom vi antar har Nexus 5x bygger på LG G4, tenker jeg at den kommer til å skåre greit i forhold til konkurrentene. Dersom prisen på 4190,- stemmer frister denne. Kikket også på Sony Z3+, men på XDA er det svært mange som klager på batteritida samt at Sony har en sørgelig historikk på Xperia Z-telefonene i forhold til glassskjørhet. Oppo Find 7 er også fint priset, men Color OS får svært mye kritikk og å roote frister lite mtp bank, TV2 sumo etc.

 

Tenker det i grunn står mellom Honor 7 og Nexus 5x.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...