arkhanien Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 (endret) Hei Håpet noen erfaren S-ATA mennesker der ute kunne hjelpe meg å få installert min nye Seagate Barracuda 7200.7 S-ATA disk. Jeg ønsker å kopiere min tidligere BOOT-disk (C:) over på nye S-ATA disken min, og beholde den gamle som lagringsplass. Jeg sjekker Seagate sine websider, og finner ut at DiscWizard 2003 skal hjelpe meg med akkurat dette. Jeg kjører DiscWizard, og den oppdager min nye disk (listet som SCSI - er det feil?). Jeg har nå mulighet til å kopiere fra gammel BOOT-disk (C:) til ny disk. Men DiscWizard 2003 krasjer når den holder på å forberede kopiering til ny S-ATA disk :grine: Noen som kjenner til denne problemstillingen? Andre ting: Det virker som i det den skal begynne å jobbe med S-ATA disken, så krasjer programmet. Formateringen av ny disk var over på 2 sekund. Alle ledninger står i, ja. Hovedkort: ASUS A7V8X m/Promise S-ATA kontroller integrert Endret 13. november 2003 av arkhanien
Dazem Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Formater ALT installer på nytt... ikke vits i å flytte over!!
arkhanien Skrevet 13. november 2003 Forfatter Skrevet 13. november 2003 Jo, det kunne vært en løsning. Men jeg har lyst å kopiere OS over på ny disk. Uansett så hjalp det ikke å sette S-ATA disken som vanlig "ekstradisk". Når jeg velger dette, skjer ingenting. Den nye disken oppdages uansett ikke i WinXP. Hjelp ?
loggon Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 (endret) Sjekk innstil. i bios!. Jeg fikk innstal. Maxt. 120gb S-Ata på et A7N8 deluxe mener jeg måtte jobbe litt med bios innstilling. för det funket!. Endret 13. november 2003 av loggon
arkhanien Skrevet 13. november 2003 Forfatter Skrevet 13. november 2003 (endret) Ok, skal sjekke BIOS. Må innrømme at jeg ikke har gjort det ennå Noen ideer om hvilke innstillinger som må sjekkes? (hva skal være på/ikke på..) Forresten loggon: Kopierte du OS fra en gammel disk til S-ATA'en ? Endret 13. november 2003 av arkhanien
panzerwolf Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Den beste og enkleste måten er vel å bruke programmer som Ghost eller DriveImage. Om det finnes noen gratisalternativer er jeg usikker på, men du skal ikke se bort i fra det...
arkhanien Skrevet 13. november 2003 Forfatter Skrevet 13. november 2003 Sett litt i manualen at jeg muligens må trykke Ctrl-F ved booting, for å komme inn i FastTrak-BIOS. Stemmer dette? Er det noen som har satt opp en S-ATA disk på en Promise FastTrak 376 kontroller?
Newbeee Skrevet 13. november 2003 Skrevet 13. november 2003 Den beste og enkleste måten er vel å bruke programmer som Ghost eller DriveImage. Om det finnes noen gratisalternativer er jeg usikker på, men du skal ikke se bort i fra det... Ja, det er heelt klart det enkleste.
arkhanien Skrevet 14. november 2003 Forfatter Skrevet 14. november 2003 Ok, for de som skulle være interessert i å vite hvordan dette gikk: Jeg fikset problemet ved å gå inn i Promise FastBuild verktøyet (Ctrl-F ved boot), og brukte Autosetup (setter bl.a disken til Raid 0) for den nye S-ATA disken min. Bootet maskinen, og startet Seagate DiscWizard 2003 i windows, hvor jeg kunne speile den gamle boot-disken min over på den nye S-ATA disken. Vips, så var OS kopiert til ny disk. Ikke behov for ghost etc etc. Er det ikke herlig når ting bare løser seg sånn. Wohoo, Happy ending!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå