Gå til innhold

[Løst] Remote desktop - Ikke klarert sertifiseringsinstans


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjører Windows 7 Home premium og måtte dermed laste ned en patch for å få tilgang til å sette opp remote desktop. Dette er gjort og alt er på stell, bortsett fra en ting; når jeg logger på PC'en min fra et annet nettverk får jeg følgende melding opp: "Sertifikatet kommer ikke fra en klarert sertifiseringsinstans".

 

Hvis jeg likevel ignorerer dette og logger inn blir jeg automatisk logget ut igjen etter 2-3 sekunder. 

 

Jeg har ikke stort med greie på sertifikater, men er det slik at jeg kan opprette mitt eget klarerte sertifikat - evt. hvordan? Eventuelt andre løsninger på problemet mitt?

 

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win7 Home støtter ikke RDP server funksjonaliteten du ønsker, er kun Pro/Enterprise/Ultimate som støtter dette. Det finnes masse uofisielle hacks som visstnok skal aktivere dette, men problemet er at RDP blir med jevne mellomrom patchet av Microsoft og ergo faller dette bort. 

Da må du inn med andre fjernstyringsverktøy. 

Lenke til kommentar

Win7 Home støtter ikke RDP server funksjonaliteten du ønsker, er kun Pro/Enterprise/Ultimate som støtter dette. Det finnes masse uofisielle hacks som visstnok skal aktivere dette, men problemet er at RDP blir med jevne mellomrom patchet av Microsoft og ergo faller dette bort. 

Da må du inn med andre fjernstyringsverktøy. 

 

Takk for et godt svar, jeg vet dette, men er det ikke mulig å løse problemet med å få laget et sertifikat?

Lenke til kommentar

Teamviewer, VNC er alternativer.

 

 

Win7 Home støtter ikke RDP server funksjonaliteten du ønsker, er kun Pro/Enterprise/Ultimate som støtter dette. Det finnes masse uofisielle hacks som visstnok skal aktivere dette, men problemet er at RDP blir med jevne mellomrom patchet av Microsoft og ergo faller dette bort. 

Da må du inn med andre fjernstyringsverktøy. 

 

Jeg er ikke interessert i å bruke TV, VNC etc. Jeg ønsker at RDP skal fungere på Home, men hvis det ikke lar seg gjøre å fikse et sertifikat så får jeg oppdatere til Professional eller lignende. 

Lenke til kommentar

Det de prøver å fortelle deg er at sertifikat problemet er ett symptom på ett underliggende problem med at du mangler RDP i Home, så selv om du får tak i ett som er sertifisert, evt installerer din egen CA (Certificate Authority, Windows kan vell rulle med OpenSSL sertifikater?) så vil du mest sannsynlig tryne med en ny feil.

 

Så dine muligheter er enten å vurdere en hack for å få RDP til å funke på Home, noe som kan gi andre merkelige problemer.

 

Eller, slenge inn en annen løsning for remote desktop slik som VNC, TeamViewer eller lignende.

 

Eller siste løsningen, reinstallere / oppgradere til en heftigere Win versjon.

Lenke til kommentar

Det de prøver å fortelle deg er at sertifikat problemet er ett symptom på ett underliggende problem med at du mangler RDP i Home, så selv om du får tak i ett som er sertifisert, evt installerer din egen CA (Certificate Authority, Windows kan vell rulle med OpenSSL sertifikater?) så vil du mest sannsynlig tryne med en ny feil.

 

Så dine muligheter er enten å vurdere en hack for å få RDP til å funke på Home, noe som kan gi andre merkelige problemer.

 

Eller, slenge inn en annen løsning for remote desktop slik som VNC, TeamViewer eller lignende.

 

Eller siste løsningen, reinstallere / oppgradere til en heftigere Win versjon.

Takk for et godt svar!

 

Jeg skjønte hva de mente, men jeg trodde et sertifikat (eksempelvis CA) ville funke, men ville heller spørre her før jeg kjøpte noe; spesielt når jeg har lite peiling på det.

 

Jeg blir med andre ord nøtt til å bite i det sure eple å oppgradere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...