Gå til innhold

Samsung Galaxy S6 mister dataforbindelsen


neseape

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en måneds tid siden en Samsung Galaxy S6. Helt siden starten har jeg hatt problemer med at den mister dataforbindelsen med mobilnettet under bruk. I standby så fungerer alt knirkefritt, har alltid data og push-varsler kommer som de skal, men så fort jeg tar i bruk dataforbindelsen til nettsurfing eller facebook så holder den knapt et par minutter før jeg plutselig ikke har kontakt lenger, og for å få det tilbake må jeg enten skru av og på mobildata eller flymodus, evt så kommer det av seg selv etter noen minutter i standby.

 

Har ganske god dekning her jeg bor, så jeg har stort sett H+/4G+ i statusfeltet, og når jeg mister forbindelsen så forsvinner +-tegnet, mens H/4G blir værende

 

Det er såvidt jeg kan huske fra bruk at det bare er aktivitet på facebook (appen) eller nettleser (både chrome og firefox, dog ikke like ille som facebook) som skaper problemet. Strømming av musikk (Spotify, PlayerFM(podcast)) fungerer fint.

 

Noen som har liknende problemer, eller har noen idé om hva som kan være feil? Tenkte først det var en softwarebug, men problemet er fortsatt der etter programvareoppdatering. Er ikke veldig gira på å sende den inn på service i ukesvis, men problemene har forverret seg den siste tiden, og facebook er omtrent ikke mulig å bruke på mobilnett nå.

 

Alle tips og forslag mottas med takk!

 

edit; Kan for ordens skyld nevne at telefonen ikke er softwaremodifisert på noe som helst vis utover at jeg har byttet launcher, men problemene har ikke forandret seg ifm dette.

Endret av neseape
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset. Facebook er jo forhåndsinstallert av Samsung, så får ikke fjernet appen, men har avinstallert alle oppdateringer og deaktivert appen. Nettsurfing har nå gått knirkefritt i en drøy halvtime på søken etter en brukbar tredjepartsapp, så håper dette løste problemet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...