Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] DNS problem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Hallo, har en windows 8 laptop jeg har litt problemer med. Basically så funker bare halve pcen min på internettet, har tatt feilsøking og kom frem til "DNS server svarer ikke/eksisterer ikke"

 

Hvordan fikser jeg det?

har prøvd det i konsoll "netsch ip reset" ellerno

 

Om ikke regningen til Telenor er betalt, så får man samme melding.

Får du opp noen som helt i browseren?

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

Hallo, har en windows 8 laptop jeg har litt problemer med. Basically så funker bare halve pcen min på internettet, har tatt feilsøking og kom frem til "DNS server svarer ikke/eksisterer ikke"

Hvordan fikser jeg det?

har prøvd det i konsoll "netsch ip reset" ellerno

 

Om ikke regningen til Telenor er betalt, så får man samme melding.

Får du opp noen som helt i browseren?

Er ikke jeg som betaler for nettet, men telenor har vi. Kan spørre c:

 

Edit: Hadde besøk av et par kompisser, ingen av de hadde noe problemer med noe på nettet, men det hadde jeg? (hver sin pc)

Endret av Wreckerino
Lenke til kommentar

Hallo, har en windows 8 laptop jeg har litt problemer med. Basically så funker bare halve pcen min på internettet, har tatt feilsøking og kom frem til "DNS server svarer ikke/eksisterer ikke"

 

Hvordan fikser jeg det?

har prøvd det i konsoll "netsch ip reset" ellerno

 

Jeg har holdt på med datamaskiner nesten hver dag siden jeg var 14 år gammel og skjønner ikke bæret av hva problemet ditt egentlig går ut på. Forøvrig er ikke den interne feilsøkingstjenesten til Windows mye verdt så ikke bruk dette som noen pekepinn.

 

Hvis du forklarer skritt for skritt hvordan du bruker PC-en og når den slutter å fungere slik du forventer den skal gjøre, kanskje noen kjenner igjen problemet og kan hjelpe deg.

Endret av nightowl
Lenke til kommentar

Åpne "Nettverks- og delingssenter" -> Trykk på "Endre innstillinger for nettverkskort" -> Høyreklikk på aktivt nettverkskort -> Egenskaper -> Marker "Internet Protocol versjon 4 (TCP/IPv4) -> Egenskaper ->  Sjekk "Bruk følgende DNS-serveradresser:" -> Foretrukket DNS-server: 8.8.8.8, Alternativ DNS-server: 8.8.4.4 -> Trykk OK og deretter Windows+R -> skriv CMD og trykk enter -> skriv "ipconfig /flushdns", trykk enter og problemet skal være løst. 

 

post-218062-0-08356100-1443738789_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...