Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvor mange mattetimer har jeg krav på?


Tike

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går det tredje året på Ypsilon VGS (privat skole, tidligere Sonans) og det er noe som har plaget meg veldig mye i det siste. Jeg har hatt studiespesialisering og realfag hele veien, og har Kjemi 2, Biologi 2 og Matematikk R2 i år.

 

Skolen har kuttet ut noen mattetimer på grunn av "økonomiske" problemer, som jeg mener er tull. Jeg betaler rundt 1500,- kroner hver måned og jeg er veldig misfornøyd med hva skolen har å tilby i år.

 

På grunn av skolens "økonomiske" problemer har vi to timer i uken sammen med Matematikk R1 klassen. Vi er 5 elever som har R2 og to timer i uken sitter vi i samme klasserom som R1. Vi har ikke undervisning, vi regner oppgaver og slikt, så de to timene er basically leksetimer med andre ord.

 

Utenom disse to leksetimene har vi to timer undervisning med mattelæreren. Dette mener jeg er veldig lite og jeg føler jeg har mangel på undervisning, ettersom R2 er et ganske krevende fag og jeg ikke får nok oppfølging.

 

Så her er det jeg lurte på. Hvor mange mattetimer har jeg krav på? Utfyller skolen kravet på antall timer?

Jeg leste på Vilbli at vi har krav på 140 timer i året, dvs. 5 timer i uken. Vi har kun 2 timer hvis vi ikke tar med de to timene vi ikke har undervisning. Men hvis de to timene telles som undervisningstimer, har vi tilsammen 4 mattetimer i uken, som fortsatt er for lite. Right?

 

Link: http://www.vilbli.no/?Fylke=6&Adr=200194&Program=V.ST&Kurs=V.STUSP1----_V.STREA2----_V.STREA3----&Side=1.2.1&Fag=V.MAT3-01

 

Tusen takk på forhånd!

Endret av Sira
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen heldagsprøver i bildet her? 

Skoleåret har nettop begynt, vi har ikke heldagsprøver enda.

 

 

Har du ikke skrevet under på en kontrakt eller ligger det ikke noe informasjon en plass? 

Ikke som jeg vet om. Står ingenting om hvor mange timer vi skal ha på kontrakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...