Spragleknas Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Skrevet 7. februar 2004 Les starten på tråden ... mener det er under rette topic. barbara.no kan nok ikke mye om OC og modding ... det er OK's avdeling vil jeg tro... det kan man jo se på svarene fra bla Yummy. Kanskje et samarbeidsprosjekt kunne vært noe?
Muffinman Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Testet 2.6/800`ern i Zepto`en, den surret greit på 1300 mhz den. Problemet er vel bare at bios ikke kjente den igjen, slik at alt gikk som i sirup. Installasjon av Xp ga jeg opp når den ikke var ferdig etter 3 timer...og ny bios er ikke enkel å skaffe ser det ut til...Cellyen kom på plass igjen samme kveld. Denne gangen med AS5.
Spragleknas Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Skrevet 17. februar 2004 Ble det temp forskjell evt. mindre viftebruk av AS5en?
Muffinman Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 (endret) Vet ikke tempforskjellen, har ingen mulighet for måling. Umiddelbart etter montering var det marginalt dårligere "viftetider" enn med godt innkjørt AS3, men regner med at det blir bedre etterhvert som 5`pastaen får kjørt seg inn. Endret 17. februar 2004 av Muffinman
Spragleknas Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Skrevet 17. februar 2004 Finner ssv. tempen med hmonitor ...
Muffinman Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 Jeg fant, jeg fant sa taskesladden...litt gammal, men... http://www.overclockers.com/tips1014/
Spragleknas Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Skrevet 21. februar 2004 Nice den... 1 1/2 år gammel er ikke så værst .... Hadde vært gøy å sett noe fra overklokking.no på denne fronten likevel...
Muffinman Skrevet 13. mars 2004 Skrevet 13. mars 2004 http://www.overclockers.com/tips00537/ Flere som kommer etter med tanken...
Muffinman Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 http://www.overclockers.com/articles985/ Ser ut til at det er mange som har testet litt...likte den lille "pin-modden" som man gjorde med cellyen, men tror ikke jeg tør. Aner ikke om kortet mitt støtter 533 offisielt...
Spragleknas Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Skrevet 3. mai 2004 *Venter på at OK skal imponere med en klokka bærbar* Mener det er marked for det ... spes. mtp. å sette på ny goop --> mindre støy. Tviler på at Barbara.no har denne kompetansen. ... det har OK!!!
Bazer_Punk Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Har akkuratt røsket opp en Acer laptop å byttet ut den elendige kjøleputa under heatpipen mot cpu å lagt en liten dråpe AS-5 ekstreme forbedringer øyeblikkelig viften har knapt nok gått i det heile tatt siden
Spragleknas Skrevet 8. mai 2004 Forfatter Skrevet 8. mai 2004 (endret) Kult! Du tok ikke tilfeldigvis bilder? Temp før/etter? EDIT: Hvilken CPU? Endret 8. mai 2004 av JEG76
Bazer_Punk Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 (endret) Tok noen bilder av operasjonen ja mener det er en Intel på ca. 1.8ghz. (husker ikkje helt, det er en kompis sin pc ) Har ingen plass å legge ut bilda, men kan sende dej til den som ønsker via msn eller mail vist d går greit [email protected] Endret 9. mai 2004 av Bazer_Punk
Spragleknas Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Skrevet 9. mai 2004 http://www.imgspot.com/ Du kan legge dem her ... Gratis
arehsan Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 (endret) Nå har jeg studert litt inni min Amilo D1840. mellom cpu og kjøler var det noe som lignet på kjølepasta som jeg byttet ut med Nanotherm. Men mellom gpu og kjøleren, samt mage andre komponenter (bla. vga-ram) var det noen blå, ganske tykke puter, (1.5-2mm) tror ikke jeg kunne ha byttet ut de med kjølepasta, uten å modde festene til kjøleren, så det tor jeg at jeg venter med. Men jeg tror nok jeg kommer til å gjøre det snart, for varmen kan ikke gå særlig godt gjennom de putene... Jeg har noen dårlige bilder av operasjonen, som jeg skal se om jeg får lagt ut. Første deksel fjernet CPU kjøler vekke Pute mellom northbridge? og passiv aluminiums kjøler Northbridge? Alle kjølere er vekke, og man kan se de blå putene som skal overføre varmen Endret 19. mai 2004 av Ritz
Spragleknas Skrevet 19. mai 2004 Forfatter Skrevet 19. mai 2004 Er spent på resultatene ang. CPU. Håper du målte temp før (evt. viftebruk)
arehsan Skrevet 20. mai 2004 Skrevet 20. mai 2004 Det er ingen program som klarer å måle temperatur på CPUen, og jeg har ikke noe skikkelig termometer, så desverre. Men jeg kjørte gjennom 3dmark et par ganger uten at vifta gikk opp til full fart, så det har nok hjelpt en del ja! Men det hadde vært moro å få skikkelig kjøling på skjermkortet, så kunne jeg ha sett hvor mye mer jeg kunne klokke... Klarer 380/220 nå. (orginalt 350/200)
Spragleknas Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Skrevet 21. mai 2004 Hmonitor klarer biffen! Har prøvd mange, men bare hmonitor funket. Andre som er kjent for å være bra: MotherBoardMonitor - MBMonitor hmonitor er gratis og fines her: http://www.pcworld.com/downloads/file_desc...fid,7357,00.asp
Muffinman Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Har prøvd. den finner bare harddisk tempen Samme her. Tror forresten vi er i ferd med å bevege oss bort fra "tilbakemeldinger osv..." her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå