Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ønsker ikke kontakt med "bror", men foreldre presser veldig nå


Anbefalte innlegg

Det kan jo være en sjanse for at han angrer på hvordan han har oppført seg mot bl.a. deg, trådstarter, men er usikker på hvordan han kan få bedt om unnskyldning. Kanskje han ønsker å gjøre det og skvære opp, men tror eller vet hvor mye du er imot det og ikke vil treffe ham.

 

Hvis du vet at han har forandret seg, kan du jo som andre sier gå med på restaurantbesøket og se hvordan han er nå. Kanskje han bare ønsker å gjøre det godt igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å komme med en oppdatering. Nå er det over en uke siden jeg postet, og det har egentlig skjedd veldig lite. Var hos foreldrene mine forrige søndag på den sedvanlige søndagsmiddagen, og temaet kom ikke opp. I uken som har gått har jeg kun pratet med foreldrene mine to ganger, inkludert i kveld. Forrige gang var tirsdag. Heller ikke disse gangene ble det nevnt noe om dette.



Anonymous poster hash: 2bc0b...172
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spør dine foreldre om du kan ta en middag med din mor/far bare, hold denne broren din unna deg, ser null grunn til at det skal ha noe godt for seg, for å "tilfredstille" foreldrene dine.

Har jo vært hos dem på søndagsmiddag jevnlig, sånn hver 2. eller 3. uke gjennomsnittelig. Og vi tre har vært ute på restaurant før, i tillegg var jeg og mamma en del på restaurant da faren min lå på sykehuset. Vi besøkte ham på sykehuset og gikk og spiste etterpå. Det nye nå var at faren min begynte å snakke om at også "broren" skulle være med. Jeg var ganske klar på hva jeg mente om det, sa det på en måte som umulig kan misforstås. Spurte også om de hadde underliggende motiver i tillegg til middagen, og evt. hva det måtte være. Men igjen, har ikke hørt noe mer om dette etter at jeg opprettet denne tråden, og samtalen med faren min da han tok det opp var før det igjen.

 

Anonymous poster hash: 2bc0b...172

Lenke til kommentar

Kan nesten virke som de har fått høre et eller annet ufordelaktig om din bror... Eller de prøver bare å roe ned før de starter en ny runde med å overtale deg. Du får vente og se.

Med mindre det er noe jeg ikke vet om ville jeg kanskje tenke det siste. For da faren min tok det opp ble diskusjonen forholdsvis opphetet, har ganske klare meninger om akkurat dette temaet. Men du har rett, kan ikke gjøre så mye annet enn å vente og se. En ting er sikkert, jeg vil ikke akseptere at noe tres nedover hodet mitt sånn uten videre.

 

Anonymous poster hash: 2bc0b...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan nesten virke som de har fått høre et eller annet ufordelaktig om din bror... Eller de prøver bare å roe ned før de starter en ny runde med å overtale deg. Du får vente og se.

Med mindre det er noe jeg ikke vet om ville jeg kanskje tenke det siste. For da faren min tok det opp ble diskusjonen forholdsvis opphetet, har ganske klare meninger om akkurat dette temaet. Men du har rett, kan ikke gjøre så mye annet enn å vente og se. En ting er sikkert, jeg vil ikke akseptere at noe tres nedover hodet mitt sånn uten videre.

 

 

Anonymous poster hash: 2bc0b...172

 

Har du delt de meningene med oss? For "jeg tror ikke jeg personlig vil få noe igjen for den middagen" er vel strengt talt ikke en veldig klar (eller sterk) mening.

Lenke til kommentar
Har du delt de meningene med oss? For "jeg tror ikke jeg personlig vil få noe igjen for den middagen" er vel strengt talt ikke en veldig klar (eller sterk) mening.

Det har jeg jo sagt tidligere, innledningsvis. At han og jeg som regel var i tottene på hverandre, at jeg ikke kan se for meg at jeg noengang kan stole på ham igjen, ref. at han løy om det aller meste, og det som skjedde sist som var dråpen som fikk begeret til å flyte over.

 

Anonymous poster hash: 2bc0b...172

Lenke til kommentar

 

Har du delt de meningene med oss? For "jeg tror ikke jeg personlig vil få noe igjen for den middagen" er vel strengt talt ikke en veldig klar (eller sterk) mening.

Det har jeg jo sagt tidligere, innledningsvis. At han og jeg som regel var i tottene på hverandre, at jeg ikke kan se for meg at jeg noengang kan stole på ham igjen, ref. at han løy om det aller meste, og det som skjedde sist som var dråpen som fikk begeret til å flyte over.

 

 

Anonymous poster hash: 2bc0b...172

 

Mulig jeg er vrang nå, men du trenger jo ikke å stole på ham for å spise middag med ham :)

Lenke til kommentar

 

 

Har du delt de meningene med oss? For "jeg tror ikke jeg personlig vil få noe igjen for den middagen" er vel strengt talt ikke en veldig klar (eller sterk) mening.

Det har jeg jo sagt tidligere, innledningsvis. At han og jeg som regel var i tottene på hverandre, at jeg ikke kan se for meg at jeg noengang kan stole på ham igjen, ref. at han løy om det aller meste, og det som skjedde sist som var dråpen som fikk begeret til å flyte over.Anonymous poster hash: 2bc0b...172
Mulig jeg er vrang nå, men du trenger jo ikke å stole på ham for å spise middag med ham :)

Det er jo ikke alle som lar seg tråkke på, og om denne broren er kommet til fornuft, så burde kanskje han vert så oppegående at han kontaktet TS og ba han om unnskyldning for sin tidligere oppførsel.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke alle som lar seg tråkke på, og om denne broren er kommet til fornuft, så burde kanskje han vert så oppegående at han kontaktet TS og ba han om unnskyldning for sin tidligere oppførsel.

Altså, det har ikke vært noe direkte kontakt mellom meg og denne personen på over 10 år, på noen som helst måte. Den som har hatt kontakt med ham i denne tiden er mamma. Han var også i klinsj med faren min, for han gjorde også stygge ting mot pappa rundt samme tid, men også de har visst skværet opp etter at faren min ble dårlig.

 

Anonymous poster hash: 2bc0b...172

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...