Gå til innhold

[Løst] Ny mobil (Honor... etc)


Anbefalte innlegg

Nettopp solgt LG G3'n og ser på ny mobil.

 

Foreløpig står valgene / har jeg sett på:

 

Honor 6 - Billig, android, men utgående modell

Honor 7-  Nyere, android, ikke så mye "skryt" som forløper ^

Lumia 640 - Prøve Windows OS, men mister android apps (ingen Snapchat) etc

Samsung S6 (Ikke edge) - Blir nok for dyr, men kanskje jeg klarer å strekke meg

 

Honor 6 - 1800,- * 

Honor 7 - 3500,-

Lumia 640 - 1500,-

Samsung S6 - 4700,- (Nå begynner vi en helt annen prisklasse, men ja.. vanskelig valg)

 

* (Hvis jeg klarer å skaffe den imorgen - Elkjøp har tilbud) 

post-104567-0-83056100-1442580841_thumb.jpg

Planen var egentlig Honor 6, men til 2700,- (uten Elkjøp tilbudet) er jeg litt skeptisk og vurderer heller Honor 7.

 

Med i beregningen tar jeg med å selge/bytte mobilen rundt sommer neste år.

Prioriteringer: Fysisk størrelse (helst enhåndsbruk), batteri

Pris er jeg åpen men helst lavt - >4000,- (La til S6 kun pga jeg så den hadde detti ned i pris, trudde den var over 5-5,5K)

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde Z1 Compact før LG'n og vil prøve no nytt. Til prisen klager jeg ikke på 720 oppløsning på Lumia'n, men på Z Compact modellene til Sony syns jeg de kunne lagt inn 1080. Så 1080 oppløsning er en liten prioritering.

Har hatt tidligere: S Galaxy Note (2 tror jeg), HTC Desire, LG'n, Z1 Compact, iPhone (før 4), men vurderer ikke iPhone, liker ikke Apple standalone, hadde iPhone og Macbook samtidig så da funka det.

Edit: Etter litt tenking og penge beregning tror jeg vi kan droppe S6'n, blir for dyr  :wee:

 

Edit 2: Veldig usikker på Lumia'n, vet ikke om orker å bytte nå og den ligger billig ute på Finn, så kan evt plukke den opp senere.

 

Så hvis valget hadde vært mellom Honor 6 og Honor 7, hvor du betalte 1800,- for førstnevnte, vil oppgraderingen mot Honor 7 være verdt det (3500,-) ?

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Så hvis valget hadde vært mellom Honor 6 og Honor 7, hvor du betalte 1800,- for førstnevnte, vil oppgraderingen mot Honor 7 være verdt det (3500,-) ?

 

Nei, honor 7 syns jeg ikke er verdt det dobbelte. Ytelsen er omtrent identisk med honor 6, du får bedre kamera, fingeravtrykksleser og metallkabinett. Batteritiden er omtrent lik.

 

Honor 6 til 1800,- i morgen er utrolig mye ytelse for pengene.

 

Du kan også se på Motorola Moto X play til 3300,- http://www.prisjakt.no/product.php?p=3259001Litt større skjerm og midt på treet prosessor, men ellers tilbyr den ganske mye. Ganske rent 5.1.1 OS, 21Mpx kamera som er bra i dagslys, men ikke så bra i mørke omgivelser, grei batteristørrelse, svært god skjerm med blendende lysstyrke - jeg tror aldri jeg kommer til å bruke maks lysstyrke noen gang :p

 

Men som sagt - den er hakket større enn honor modellene.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...