Gå til innhold

Så mye kode består hele Google av


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

"Som Wired peker på består Microsofts operativsystem..."

 

Er dette for god norsk å regne? Jeg synes det høres ut som en fornorskning av "As Wired points out", og det klinger helt feil i ørene mine.

Det mangler et komma der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Det er litt rart å sammenligne hele google med bare en versjon av windows. Ok, det ligger i samme repository, men omfangsesmessig blir det like vell mer riktig å sammenligne med hele MS. Alle OS og tjenester. Selv om de da ikke nødvendigvis har valgt samme løsning for plassering av koden.

 

Det er altså ikke størrelsen som er mest interessant, men det faktum at den ligger på samme sted.

Det er jo en tabbe av MS om ikke all MS koden er tilgjengelig for alle ingeniørene som jobber i MS. Det er jo derfor Google beveger seg å raskt, alle står på hverandre sine skuldre.

Lenke til kommentar

 

Det er litt rart å sammenligne hele google med bare en versjon av windows. Ok, det ligger i samme repository, men omfangsesmessig blir det like vell mer riktig å sammenligne med hele MS. Alle OS og tjenester. Selv om de da ikke nødvendigvis har valgt samme løsning for plassering av koden.

 

Det er altså ikke størrelsen som er mest interessant, men det faktum at den ligger på samme sted.

Det er jo en tabbe av MS om ikke all MS koden er tilgjengelig for alle ingeniørene som jobber i MS. Det er jo derfor Google beveger seg å raskt, alle står på hverandre sine skuldre.

 

Nå skal vi nok ikke løpe hen å definere kultur innad i og fremgangen til et firma basert på organisering av koden som skrives. Kan du på noen som helst måte legge til grunn at ingeniører hos MS ikke har tilgang til den koden de måtte ha behov for? For alt vi vet er dette kun et spørsmål om metodikk og hvilke produkter og typen tjenester som hver av de leverer. Det er ikke sikkert det er praktisk for MS å gjøre det samme, men på en annen side vil jeg gå ut i fra at det ikke er snakk om absolutt all koden google administerer, men koden relatert til et sammenfallende sett med tjenester. Jeg tror ikke en som programmerer en sak i youtube bare kan slå opp i kildekoden til androis OS'et, men correct me if I'm wrong. 

 

Så går jeg for eksempel også ut fra at de som programmerer en eller annen variant av dagens MS OS og tilhørende tjenester nå har tilsvarende tilgang på kryss og tvers av for eksempel Server, PC, Mobil, XBONE osv. Det samme med de som produserer MS's nettjenester. Det er ikke sikkert alt ligger i samme repository, men at de er totalt adskilte fra hverandre har jeg vanskelig for å tro. Men det blir spekulasjon.

 

Utover det kan jeg egentlig ikke se at Google rent utviklingsmessig beveger seg noe spesielt raskere all over enn MS, om det er de vi sammenligner med her.

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...