Gå til innhold

logoer/headere


Anbefalte innlegg

hei.

 

skal lage en header/logo (hva er forresten forskjellen) til siden min.

 

1. har to programmer, Photoshop og Paint Shop. Noen favoritter noen?

 

2. har sett litt rundt om kring etter inspirasjon og kommet frem til at de logoen må ha en bakgrunn. allerede her dukker problemet opp. har sett diverse stilige logoer, med gode bakgrunner, men lurer på om dere finner disse eller lager det selv. I såsfall noen tips?

 

3. resten skulle være greit.

 

takk for alle svar.

 

- smidt

Endret av tsmidt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom om banner/logo er følgende;

En banner er somregel bildegrafikk som er en bredere enn høyden. I banneren er det vanlig å ta med logo og litt fet bakgrunn.

Om du ser på HW.no's header, er det hw (med hardware.no under) som er logo, denne er intigrert i resten av banneren.

 

1. PhotoShop forever! :woot:

 

2. Lager dem også selv, men om du f.eks har et fett bilde/grafikk eller lignende som passer seg, kan du intigrere dette i banneren.

 

3. :yes:

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Se arve87 og PoleCat sitt svar. Bra, begge to! :)

 

Synes det er flott at folk av og til spør om råd til hvordan å lage en header/logo, istedenfor: "Jeg vet det er mange flinke her inne som kan hjelpe å lage en logo." Gudd! :D

 

Photoshop er det beste, helt klart. Inspirasjon ... tja. Hvis du har bilder liggende på PC'en kan du jo prøve å legge til effekter og lignende. F. eks. denne bakgrunnen er egentlig et bilde jeg selv har tatt av istapper!

 

Bruke det man har selv. Da slipper man å tenke på at andre kan bli sure, fordi man selv har copyright! :-)

 

Ellers kan inspirasjon oppsøkes på en av linkene på siden min. Link finner du i signaturen min. Let litt i linkene på "foto og design", du. Finner sikkert noe! :)

Lenke til kommentar

Tenker du på bakgrunnene som i små firkanter og blandinger av farger?

 

Du kommer ikke unna det hvis du bruker photoshop. Se på alle SirIce logoene for eksempel: Mange farger, fill med pattern (4x4 halv firkant), fjernet noe av firkantpattern med feathered marquee og så knust en 1337 font oppå.

 

... men det kan jo være kewlt fordi. :woot:

Lenke til kommentar
Forskjellen mellom om banner/logo er følgende;

En banner er somregel bildegrafikk som er en bredere enn høyden. I banneren er det vanlig å ta med logo og litt fet bakgrunn.

Om du ser på HW.no's header, er det hw (med hardware.no under) som er logo, denne er intigrert i resten av banneren.

Tror du blander sammen banner og header her. En banner er typisk en reklamesak, en header er greia du beskriver ;)

Lenke til kommentar
Forskjellen mellom om banner/logo er følgende;

En banner er somregel bildegrafikk som er en bredere enn høyden. I banneren er det vanlig å ta med logo og litt fet bakgrunn.

Om du ser på HW.no's header, er det hw (med hardware.no under) som er logo, denne er intigrert i resten av banneren.

Tror du blander sammen banner og header her. En banner er typisk en reklamesak, en header er greia du beskriver ;)

Ja, det vet jeg, men det var det han mente...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...