Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ferie i oppsigelsestid


-lost

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp sagt opp i jobben min. Og har oppsigelsestid på 3 mnd. Som betyr at jeg må jobbe ut desember. Jeg har kun avviklet 2 uker ferie i år. En uke i februar og en i august.

 

Hva med den resterende ferien, kan jeg kreve og ta den eller må jeg få utbetalt penger for ferien som ikke er avviklet. Jeg har 15 dager ferie igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har nettopp sagt opp i jobben min. Og har oppsigelsestid på 3 mnd. Som betyr at jeg må jobbe ut desember. Jeg har kun avviklet 2 uker ferie i år. En uke i februar og en i august.

 

Hva med den resterende ferien, kan jeg kreve og ta den eller må jeg få utbetalt penger for ferien som ikke er avviklet. Jeg har 15 dager ferie igjen.

 

her er den informasjonen du trenger: 

 

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78188#Ferie_i

 

Du vill får utbetalt for feriedagene i sluttoppgjøret ditt i desember. 

Lenke til kommentar

"I og med at arbeidsgiver har siste ordet mht når ferie skal avvikles kan arbeidstaker i utgangspunktet ikke kreve å få avvikle ferien i oppsigelsestiden Arbeidstaker kan likevel kreve at ferie avvikles før oppsigelsesfristens utløp dersom det ellers ikke vil være tid til å avvikle ferie innenfor hovedferieperioden (1. juni - 30. september) eller innenfor ferieåret."

 

Usikker på om jeg forstår dette rett.

 

Siden jeg ikke har hatt tid til og avvikle ferien i hovedferieperioden så kan jeg kreve og ta den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...