Gå til innhold

Firefox ekstremt tregt på Macbook Air


bakalaka

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg fikk en Macbook Air som jobb-pc for 5 mnd siden, og bruker den primært på kontoret.

 

Jeg bruker Firefox som nettleser, da jeg bruker det også på samtlige andre datamaskiner jeg bruker (Windows), og har lagret faner, bokmerker,  passord, historikk etc på tvers av maskinene.

 

Men, på macen er Firefox blitt noe helt hinsides tregt, nesten så det ikke går an å bruke det lenger. Såvidt jeg kan se har jeg den siste oppdateringen, men er dette et kjent problem blant Mac-brukere?

 

Er jeg nødt til å bruke Safari for å få en "sømløs" opplevelse på en Mac?  Det er uansett ikke aktuelt over tid.  Selve maskinen virker også å ha blitt en del tregere, til tross for at det ikke er blitt installert noen særlig tunge programmer, men Safari er som natt og dag i forhold til Firefox.

Noen idéer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg kan se har jeg den siste oppdateringen, men er dette et kjent problem blant Mac-brukere?

 

 

 

Kan ikke si at det er min erfaring. Til tider har jeg brukt mye Firefox men uten de problemene du beskriver. Har desverre ikke noe forslag utover å re-installere firefox og disable/avinstallere diverse plugins, hvis du har noen.

 

Slett også $HOME/Library/Application Support/Firefox  hvis du reinstallerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...