Gå til innhold

m-atx hovedkort med alt?


deo123

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter et Micro-ATX hovedkort som har:

 

Mulighet for å justere multiplier

Mulighet for å justere FSB

Mulighet for å justere CPU spenning

 

USB2.0

Firewire

100mbit LAN

 

Innebygget skjermkort, må være på høyde eller være NForce2

 

Må ha TV-utgang, enten composite eller S-VIDEO

 

Må ha Optisk lydutgang, enten coax eller SDPDIF

 

Jeg finner ingen nforce2 kort som har alt dette, de har alt untatt TV-utgang..

 

Noen som har noen ideer?

 

Går gjerne for et intel basert hovedkort, men de har så dårlige integrerte skjermkort.

 

 

 

Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en shuttel sn41g2 og det bråker rett og slett for mye for å ha den i stua.

Hvorfor da ikke mekke litt slik at den ikke bråker?

 

Sette i 19db papst som kabinett\cpu

Sette på en Nothpole og sette inn en 20+-db vifte på chipsett (Du når 200FSB eller mer uten problemer da)

Sette i den gamle 40mm viften inn i strømforsyningen..

 

Da har du en meget stille maskin.

Orginalt så kan det bli endel bråk ja..

Tar ikke mange minuttene også.. Du kan også senke hastigheten på de viftene du har , det er jo ikke så veldig dyrt som det jeg har nevnt over.

 

EDIT: Er heller ikke noe problem og sette multiplier \core voltage på en SN41g2..

Pinmod er din venn..

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Takk for svaret.

 

 

K7N2GM-IL

 

Kan du justere multiplier på dette hovedkortet? Hvordan er støynivået i din HTPC?

 

Jeg har en shuttel sn41g2 og det bråker rett og slett for mye for å ha den i stua.

 

Jeg må bygge meg noe annet som ikke bråker så mye.

Hovedkortet har passiv kjøling, så det kommer ikke noe lyd fra kortet. Når det gjelder å stille multiplier, så husker jeg ikke om denne kan stilles , har heller ikke anledning til å sjekke dette før jeg kommer hjem fra jobb. Med mindre informasjonen om dette ligger i manualen på MSI's hjemmesider.

 

Sjekket akkurat manualen, FSB kan stilles fra 100-200MHz i 1MHz inkrementer, men det står ingenting om Multiplier, må sjekke når jeg kommer hjem.

Endret av xoop
Lenke til kommentar
Sette i 19db papst som kabinett\cpu

Sette på en Nothpole og sette inn en 20+-db vifte på chipsett (Du når 200FSB eller mer uten problemer da)

Sette i den gamle 40mm viften inn i strømforsyningen..

 

Da har du en meget stille maskin.

Orginalt så kan det bli endel bråk ja..

Tar ikke mange minuttene også.. Du kan også senke hastigheten på de viftene du har , det er jo ikke så veldig dyrt som det jeg har nevnt over.

 

 

 

Jeg har aldri tenkt på å sette vifta fra North-Bridgen (det er vel der det er aktiv vifte) inn i PSU-en - har ikke sett det noen andre steder heller, fungerer dette greit? PSU-en blir meget varm i dag med den orginale vifta. Er det vanskelig å kople den på inni PSU-et? Har du en link til en plass som forklarer (om det skulle være vanskelig.. :) Jeg har allerede bytta ut hovedvifta 80x80mm med en som er meget stille, og det funker bra, men det er PSU vifta som hyler fælt.

 

 

EDIT: Er heller ikke noe problem og sette multiplier \core voltage på en SN41g2..

Pinmod er din venn..

 

 

Hvordan kan man justere vcore og multiplier på SN41G2? Man må vel ty til fysiske inngrep for å få det til?

Endret av deo123
Lenke til kommentar
Hva skal du stille på multiplier og spenning på en "juke-box" for?

Utvikler bare mer varme, som tyr til mer kjøling. Altså mer anstrengelse for og få den lydløs.

 

 

det er poenget, jeg vil kjøre lavere multiplier til vanlig og justere den opp når jeg trenger det. unødvendig å kjøre på 1.8ghz på en htpc, burde ligge på 500mhz

Lenke til kommentar
Hva skal du stille på multiplier og spenning på en "juke-box" for?

Utvikler bare mer varme, som tyr til mer kjøling. Altså mer anstrengelse for og få den lydløs.

 

 

det er poenget, jeg vil kjøre lavere multiplier til vanlig og justere den opp når jeg trenger det. unødvendig å kjøre på 1.8ghz på en htpc, burde ligge på 500mhz

Men kan du ikke bare sette ned fra 133/166 til 100 på FSB heller da?

Det vil jo gjøre jobben like bra.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...