Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvorfor skjer dette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekket telefonnummeret mitt på bluecom idag, og datt nesten av stolen da det tydelig og klart foran meg sto at "Du kan få ADSL bredbånd."

Men så gikk jeg til online.no og sjekket, der var det samme gamle beskjeden ...

Vet at det skal bygges ut 4 januar hjemme er i bygda mi, og i følge bluecom var leveringstiden i tredje måned samme året. Litt lang ventetid ?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den som venter på noe godt...

Bestill Bluecom, du vil ikke angre.

Ja SEFF !!

Det er uten tvil, om jeg måtte vente 3-4 måneder på det. Telenor er i grunn siste løsning .. eller .. tja .. kanskje INGEN løsning i det hele tatt

Men lurer på hvorfor dette skjer ?

Skrevet
Bluecom har vel "skjønt" før Telenor at ADSL kommer til sentralen i det hele tatt. ;)

hehe .. er jo telenor som bygger ut, personen som gjør det bor her i bygda, og har en stilling i telenor som gir han ansvaret for utbygging i Telemark.

Nei . .er vel bare telenor som ikke har oppdatert databasen da.

Men hva er normal ventetid ? De sier at det skal være bygd ut 4 januar .. og bluecom har forventet leveringstid på 02.03.04. Hvorfor det ?

Skrevet
Nei . .er vel bare telenor som ikke har oppdatert databasen da.

Men hva er normal ventetid ? De sier at det skal være bygd ut 4 januar .. og bluecom har forventet leveringstid på 02.03.04. Hvorfor det ?

Bluecom forholder seg til det som står i Telenor sin kapaks, hvis du sender en PM med telefonnummer kan jeg sjekke og se om det står noe spesielt der.

Skrevet

En ting til .. har en smoothwall boks stående for oppringning til mitt ISDN abb ....

Kan jeg bruke denne med bluecom også ? (regner med det)

Eller er det andre alternativer til smoothwall som er bedre ? ..

Skrevet
En ting til .. har en smoothwall boks stående for oppringning til mitt ISDN abb ....

Kan jeg bruke denne med bluecom også ? (regner med det)

Ja, du må bare omkonfigurere den til og bruke nettkort i steden for ISDN, det gjør du i setup-menyen.

Skrevet
Jepp .. bare ta en kjapp reinstall, det tar jo 2 minutter ....

Må bare handle meg et nettverkskort til ..

Du behøver ikke reinstallere, bare og koble til en skjer, logg inn og skrive setup

Skrevet
Jepp .. bare ta en kjapp reinstall, det tar jo 2 minutter ....

Må bare handle meg et nettverkskort til ..

Du behøver ikke reinstallere, bare og koble til en skjer, logg inn og skrive setup

Ja .. regnet med det .. men en reinstall er ikke noen "tregere" løsning .. :)

Men skal gjøre det du sa ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...