Gå til innhold

Ny CPU kjøler + Kabinett vifter


Josho18

Anbefalte innlegg

Har for øyeblikket 1 Strix 970 og har tenkt til å legge til 1 til. Problemet er at Cpu kjøleren min (Noctua NH-D14) Blokkerer for min øverste PCIe slot og min nederste slot er for nært PSU'en til å bli brukt.

Så jeg trenger en ny CPU vifte.

I tilegg har jeg ingen temperatur problemer for tiden med jeg tror en ny varme kilde + at den blir å kommer til å komme i veien for luft flyt tror jeg at det trenger forbedring.

Edit: Jeg er ikke sikker på hvordan jeg burde plassere viftene for å få best mulig luft flyt.

 

System:

Hoved kort: Asus X99-A

Vifter:

Intake: 1x Fractal 120mm i front.

Outtake: 1x Fractal 120mm bak + 1x Noctua NF-F12 120mm i siden.

Cpu kjøler: Noctua NH-D14

FPeTSTE.jpg

Endret av Josho18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare kjøp et sett fra Corsair, Hydro kjølerne dems er veldig bra og billige i forhold til å bygge selv. Da får du også plassert radiatoren gunstig så du ikke er like avhengig av luftstrømmen gjennom kabinettet.

 

Nocuta vifter er bra og stillegående, ikke altfor dyre heller.

 

Det er sikkert noen som kommer til å "rette" på meg og ha bedre tips så du bør nok lese litt tester selv også før du bestemmer deg. Da tenker jeg selvfølgelig på pris/ ytelse i forhold til behovet og budsjettet ditt :)

Lenke til kommentar

Bare kjøp et sett fra Corsair, Hydro kjølerne dems er veldig bra og billige i forhold til å bygge selv. Da får du også plassert radiatoren gunstig så du ikke er like avhengig av luftstrømmen gjennom kabinettet.

 

Nocuta vifter er bra og stillegående, ikke altfor dyre heller.

 

Det er sikkert noen som kommer til å "rette" på meg og ha bedre tips så du bør nok lese litt tester selv også før du bestemmer deg. Da tenker jeg selvfølgelig på pris/ ytelse i forhold til behovet og budsjettet ditt :)

Beklager jeg var ikke helt tydelig i forklaringen min, problemet var ikke hvilke kabinett vifter jeg skulle kjøpe problemet var hvordan jeg burde plassere de.

Lenke til kommentar

Derp, haha. Du bør vel plassere dem slik at de trekker inn minst mulig støv og kaldest mulig luft. Stort sett så vil det si at du suger inn luft fra front og blåser ut bak, basert på plasseringen av kabinettet. Det er også greit å ha vifter i toppen, husker ikke om det er best at de suger inn eller blåser ut. Du bør ha litt undertrykk inni kabinettet også, hvis jeg ikke derper forferdelig igjen, slik at du får mest mulig kald luft inn.

 

Jeg er nok ute på tynn is her siden jeg alltid kjører åpent kabinett så det er vel best at noen andre overtar stafettpinnen nå før jeg gir enda fler råd som er feil :p

Lenke til kommentar

Plassering:

 

2 i front, luft inn.

1 bak, luft ut. 

 

Gjerne kjøre de i front på litt høyere hastighet enn den bak. Overtrykk hindrer støv i å trenge inn overalt, og da havner det meste i støvfiltrene... (Husk å rengjøre disse regelmessig.... )

Skal jeg bare ignorere vifter Oppe/under/på siden?

Lenke til kommentar

Du må nesten se på temperaturene etter det andre skjermkortet er satt inn. Ville prøvd meg fram med å stille hastigheten på viftene du har først. Så evt vurdert vifter i toppen eller på siden om det blir for varmt.. (Helst siden da du kan blåse rett på skjermkortet..?)

Ser du har Fractal Design kabinett.. Kan ta ut den ene HDD stativet om du kan plassere alle HDD nederst. Mer luftflyt mot skjermkort og bakover.
 

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...