Gå til innhold

Den beste kjølepastaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg har sett på forskjellige kjølepastaer ettersom jeg bruker en del av dette innimellom. Nå har jo artic silver 5 kommet, men jeg ble ikke helt overbevist...

Jeg likte ikke at du ikke skulle smøre den utover, men la det ligge i en runding. Slik at den ble presset ut av trykket mellom CPU og kjøler.

Er det ikke vanskelig å beregne hvor mye som trengs? Og hvordan skal jeg vite om pastaen dekker hele CPU'en? Det er jo heller ikke så gøy å ta for mye på, slik at du får skvist masse goop utover hovedkortet...

Jeg har bruk for ny goop, men er ikke sikker på hvilken jeg skal bruk. Er det noen som erfaringer med AS5?

Jeg holder en finger på AS3 ettersom dette er lett å føre på...

Edit: Var ikke sikker på hvor jeg skulle poste det, men det er jo på en måte en hardware relatert ting i hvertfall :shrug:

Endret av ComputerBoy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Posten hører best under overklokking.no delen :). Men AS5 er jo bedre uansett om du smører den på eller legger et lag som "flyter" ut på kjernen(selv om jeg ikke har lest om at du bør det).

Skrevet

Jeg ville kjøpt artic silver 5.

Har fått veldig gode resultater med den. Jeg la en liten ert av articsilver 5 på midten av cpu'n og satt ned zalman cnps 7000acu oppå.vrei ribba litt til venstre og høyre og i sirkler.forsiktig vel å merke.

Har kjørt med dette i værtfall 1uke og idle ligger jeg på 31c ved 26grader i romtempratur!. kjører jeg prime torture test i 24timer er tempen max 44 c..må si meg fornøyd med det når jeg har p4 3ghz 800fsb cpu.

kjøp artic silver 5 du! :yes:

Skrevet
Ja... Blir vel til det, finner ikke AS3 uansett :(

tror ikke du bør være lei deg over det.har lest mange tester av artic silver 5..og alle sier den er bedere enn 3'rn.... :-)

Skrevet
Shuin Itsu (elns)

Fikk ikke den utmerket kritikk fra ok.no når den kom da? skulle slå ac3 såvidt tror jeg.

Men ikke AS5, pluss den er vanskeligere og påføre(hard, bør varmes opp).

Kjører selv AS5 og har ingenting og utsette på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...