Gå til innhold

Dumpe iphonen og gå tilbake til den lille svarte?


havfruee

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge latt tanken på å stenge av iphonen og putte den i en skuff surre i bakhodet. Gå til innkjøp av en billig Nokia uten noen funksjoner utover det å ringe. Kanskje det følger med et par tre spill. Haha.

 

Grunnen er at jeg føler meg så stresset av å gå rundt med iphonen til enhver tid. Selv om jeg ikke stirrer ned i skjermen konstant, føler jeg at jeg er tilgjengelig for alle, til en hver tid. Uansett hvor jeg er, så er jeg alltid på andre siden av tastaturet. Klar til å taste tilbake. Det er noe med det å gå med en datamaskin på seg hele tiden, du får aldri ro i sjela. For det er jo det det er, en datamaskin.

 

Jeg leker altså med tanken på å skru den av. Skaffe meg en billig en isteden, med et par nummer til de jeg faktisk bryr meg om å få tak i. Bare så synd jeg kjøpte iphonen for seks måneder siden. Og hvordan skal jeg gjøre det med musikken? Det er jo så enkelt å koble musikkanlegget til YouTube på mobilen. Hva tenker dere egentlig? Argumenter for og i mot? Og en siste ting, er jeg helt skrudd om jeg er 18 år og ikke orker å ha iPhone?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

du får meldinger på Nokia med taster også vet du? Og det går jo fortsatt an å ringe deg. Hadde det ikke vært bedre å avinstallere Facebook og alt den driten der? Da kan du fortsatt bare bruke din fine telefon til å høre på musikk.

Lenke til kommentar

Jeg har denne;

2083809.jpg

 

Meget behagelig telefon, tåler juling og har bra batteritid. Ikke noe mas, ikke noe stress, bare en liten telefonsamtale i ny og ne :)

 

Edit; Satt inn bilde av feil telefon som hadde FB funksjonalitet og greier :rofl:

Edit2; Nokia 108 er modellen.

Edit3; Ja, du er helt skrudd, ikke mange 18åringer som vil gi opp FB og konstant mas :p

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Takk for svar dere! Det var en sånn svart liten sak jeg så for meg.

 

Jeg kan alltids slette facebook-appen og alt det der, men hva sitter jeg igjen med da? En masse apper som medfølger som jeg ikke har bruk for og som det ikke er mulig å slette, samt direkte tilgang til internett.. Hmm. Flere som har gått fra iPhone til en billig mobil da? Følte dere mer frihet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Selv har jeg ofte lyst til å skru av ringefunksjonen. Resten av kommunikasjonsmetodene kan jeg leve med, men at boksen skal begynne å tute og vibrere som en gal for å få oppmerksomheten min driver meg til vanvidd til tider. Epost, messenger etc gir et pip fra seg (som man kan skru av) og legger seg der til jeg har tid

Lenke til kommentar

Har selv begynt å bruke Samsung Xcover 271. Bra tastetelefon med 2 ukers batteritid. Vurderer den nye Samsung Xcover 550 da skjermen på den jeg har er litt liten. Ellers er jeg fornøyd. Lang batteritid, tåler å gå i bakken og innebygget lommelykt :). Har en HTC One liggende, men vurderer å bytte den ut med et nettbrett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...