Gå til innhold

Sonar + WinXP


Anbefalte innlegg

Har noen peiling på hvor kraftig hardware som skal til for å kjøre Sonar XL uten problemer i Windows XP?

Har: AOpen ax63pro hovedkort

p3 450

512mb ram

Soundblaster Live

Matrox g400max

 

Men det er dessverre ikke tilstrekkelig.

 

[ Denne Melding var redigert av: espboot på 2002-02-23 17:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig burde ditt hardware være tilstrekkelig, men du skriver ikke hva problemet ditt egentlig er.

Jeg regner med at du får startet Sonar, men at du kanskje har problemer med latency og/eller at du får en overload på prosessoren slik at lyden stopper.

 

Hvis innspillingen stopper etter noen sekunder, så burde du kanskje vurdere å oppgradere prosessoren. Men før du gjør det anbefaler jeg deg å gå inn og kikke på bufferinnstillingene dine. Hvor lang latency har du? Og hvor mange effekter prøver du å benytte i real-time?

 

 

litt mere info om problemet gjør det lettere å hjelpe, mvh

Idar

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-24 13:49, MailMan13 skrev:

Fatter'n kjører Sonar på en PIII 450, m/ 256MB ram, uten problemer...


Han får riktignok litt høy latency på vst-intrumenter, men 30-40ms uten asio-kort syns ikke jeg er så gale.


 

med en god pc og et godt lydkort med wdm drivere er det mulig å komme helt ned i 1,5ms i Sonar. Nå kommer det helt an på hva slags musikk man lager, men jeg som bruker fysiske instrumenter og mikrofoner er avhengig av latency under 10ms.

Men med en gang jeg legger til effekter i real-time har ikke maskinen min tjangs. De tar for mye av prosessoren.

 

Jeg har kjørt Sonar på en maskin med 233Mhz og 128 MB ram, og jeg klarer å ta opp lyd. Jeg må lukke alle programmer, og ikke ha noen effekter. Men jeg synes det sier litt om programmet. Cubase i nyeste versjon hadde drept maskina mi uten tvil.

 

mvh,

Idar

_____________

heia Cakewalk

Lenke til kommentar

hmm... akkurat hva latency fra de analoge inngangene er aner jeg ikke (ikke merkbar ihvertfall)...

 

Jeg tenkte på soft synt jeg nå (Native Instruments, etc...) Da får cpu'en en god del mer å jobbe med enn med ren wav innspilling.

 

Når vi først er inne på det, har dere hørt B4 orgelet fra NI... Jeg fikk noen opptak som en kompis har gjort med det, trodde han hadde fått seg et ordentlig Hammond ned i kjelleren, må oppleves, stor lyd! (med store høytalere)!

 

[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-02-25 17:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...