Gå til innhold

Erfraing med lakking av skjerm?


Anbefalte innlegg

Etter å ha kuttet vindu i den ene siden av Chieftec toweret mitt skal jeg lakke den metallic lilla.

I den annledning har jeg også tenkt (ihvertfall lyst) til å lakke skjerm og tastatur i samme farge (kanskeje DvD-rom/brenner)

 

Er det noen som har erfaring med dette?

Hvordan går det i så fall med lakk i alle hullene på skjermen/tastaturet?

Må de tettes? (blir ett He**etes strev)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som teller når du skal lakkere utstyr til PC-n, er at du bare tar av de dekslene du vil lakkere. F.X. Dekselet til skjermen din, eller til CD-ROM, brenner eller DVD.

 

Tastaturet er litt dill dersom du skal spraye knappene også.... men samme regel her. Demonter alt, slik at det ikke blir maling inni CD-RROM eller elektronikken i skjermen.

Det er direkte farlig, siden det er brukbar temperatur og høye spenninger inni der, men erllers er jeg helt for å lakke skjermen, selv om det kan bli litt pes å løsne alle dekslene, men man må jo ofre litt dersom man skal være skikkelig kul!

Lenke til kommentar

Har selv lyst til å lakkere skjermen min svart, siden den er det eneste hvite igjen. (Alt annet er svart og blå metallic :smile:) Men har hørt noe om at det ikke er så lurt med tanke på at øynene blir veldig slitne etter noen timer pga høy kontrast eller no... Er det bare tull eller er det noe i det?? Erfaringer?

Lenke til kommentar

Kan godt stemme det, men jeg vil også legge til at jeg har sett flere originale sorte skjermer fra IBM og Wievpoint, så det blir jo lagd sorte skjermer, men om det er så gunstig å sitte å se på over lengre tid.... Vet ikke jeg.... men det jeg vet er at vi strengt tatt burde skaffa oss LCD-skjermer hele gjengen! Det er jo de som er mest behagelig for øynene :wink:

Lenke til kommentar

jeg lakket skjermen min forige uke :smile:

lakket den svart, jeg tok og skrudde den fra hverandre og lakket bakdekslet. foran tok jeg og dekte til bilde flaten med maskerings teip, og bak delen teipet jeg igjen med plast :wink:

 

har lyst til og sette plexi og neon lys i skjermen oxo, men etter som det er en 15" så tror jeg ikke jeg gidder :/

 

hvordan er LCD-skjermen til spill og sånn, er de noe særlig da? kan man kjøre høye oppløsninger på dem?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-22 23:40, Bugaloo skrev:

Jeg nekter å tro at fargen på skjermen føkker opp øynene mer en skjerm bildet gjør fra før av....

Lakk skjermen din svart du :smile:


 

Hehe, får håpe du har rett :smile:

Lakker skjermen min så snart jeg får tak i no maling. Må forresten pusse ned toweret og lakke det på nytt også, for drittlakken jeg brukte flasser :sad:

Har forresten noen spørsmål angående lakking til dere som er litt mer erfarne enn meg:

 

1. Trenger jeg å pusse og grunne når jeg skal lakke skjermen? Grunner jo seff metallet på toweret etter å ha slipt det ned, men trenger jeg det på plast?

 

2. Trenger jeg klarlakk?

 

3. Hva slags lakk, evt grunning og klarlakk bør jeg bruke? Gode merker? Helst så billig som mulig, men ikke no dritt som flasser :smile:

 

4. Hva blir fetest - svart matt eller svart blank? Har blank på toweret nå, men lakken la seg ikke helt jevnt, det var sånne mikroskopiske "prikker" i den, så den gjenspeiler alt veldig uklart, er ikke så fornøyd med det... Tror det var noe Quick spraklakk når jeg tenker meg om

 

Takknemlig for alle tips/erfaringer :smile:

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg ville valgt klarlakk til skjermen min. Tenk deg de refleksjonene på kantene rundt da?

Ville heller satsa på en mørk blå farge som er mer behagelig for øynene. Eksempel dell sin blåfarge er fin. Ikke svat og ikke blå. Det er en grunn til at skjermene er grå og det er for øynene. Stoler litt mer på forskere enn en som sier at det vil gå bra.

Er ikke så opptatt på fargen rundt så lenge bildet er bra og oppløsninga går ann å jobbe i. Ikke bruk klarlakk på kantene inn mot skjermen. Ta matt svart fremme og så kan du heller legge glans på resten.

Tror ikke du vil angre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...