Gå til innhold

duplisere skjerm i 2.etasje


BakstaN

Anbefalte innlegg

må bare innse at jeg ikke er like datanerd som før, og søker derfor hjelp og tips.

i 1.etasje har jeg stasjonær pc med et quadro 2000 skjermkort koblet med displayport til gamingskjermen og en hdmi til tven. 

søker en løsning for å få duplisert skjermbildet på tven til 2 etasje, enten via en trådløs hdmi sak.
eller noe som faktisk gjør at jeg i tillegg kan bruke mus og tastatur i 2.etasje, selvom pcen står i 1.
ser for meg at det må finnes noe som kan brukes gjennom routeren?? 

da jeg bor alene, kjører jeg kun streaming, men hadde vært kjekt å fyrt opp sumoen på tven i 2.etasje.

og nei, skal ikke handle en ekstra pc:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslaget til tsken2k likte jeg, om det er på markedet, ser det ut som det kan bli rimelig i forhold til konkurrentene. Tilsvarende før var blant annet Asus Wavi som lå på godt over 2000Kr, men den er ikke på markedet lenger. Men det er et potensielt problem med det her også. Ettersom det bare er en DVI-I utgang igjen på skjermkortet. Og såvidt det fremgår av nvidias side så kan bare 2 av de digitale utgangene være aktive på likt. Så om det er lyd-ut på DVI porten, kan man bruke en DVI-HDMI kabel, men må deaktivere en av de andre utgangene mens man bruker den. Ellers må man splitte HDMI utgangen (som nok er mer praktisk), men kan da få trøbbel med HDCP som TV2 sumo nok krever.

 

Så jeg må nesten holde med Chromecast forslaget, mye billigere. :)

 

Ellers kjøpte jeg nylig en slik. Men jeg har ikke testet den, så jeg kan vanskelig anbefale den enda. Men den kan være litt nærmere det TS faktisk spurte etter. Med den adapteren på samme nettverk som datamaskinen skal man få bildet til skjermen den er koplet i. Datamaskinen må imidlertid ha Win8.1 eller nyere. Men den støtter også android 4.2.1 og opp. Det finnes også mus og tastatur som koples til Wifi, så de ikke er avhengig av å være innen bluetooth eller RF rekkevidde til datamaskinen. Til nød kan man kanskje klare seg med en mus, og bruke et tastatur på skjermen om man synes det blir for dyrt?

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...