Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Nvidia driver 355.80 Mem leak problem borte, men ny type crash.


Anbefalte innlegg

Nvidia driver 355.80 fikset mem leak og SLI problemene for meg.

Måtte dog i BFH og BF4 endre grafikk settings fra High til medium og med G-sync aktivert ble det etter ca 10 min som og spille i tjukk sirup(fps fra 5 - 10(kun prøvd g-sync i BF4)) Ellers fikk jeg "minne" crash.

.(minne bruket på GPU er som før W10, kanskje noen få mb høyere)

 

Spiller jeg lenge nok nå får jeg før eller siden en crash, dvs av og til fra 20m min, men som oftest etter mye lengre tid. Kan synes som om jeg er nær en explosjon med mye skarpt hvitt lys at det kan ha en påvirkning

 

Lgger ved 2 bilder av feilmeldingene jeg får ved crash, kan få begge alene eller sammtidig.

Dette gjelder både BFH og BF4

 

Vi som har gått for W10 nå er vel inneforstått med at et uferdig OS som enda ikke har hatt offisiell lansering kan medføre noen "morsomheter" som Nvidia og andre trenger tid på og løse.

Synes det hyles utrolig mye rundt på forskjellige forum, uten at det gies skikkelig info om hva deres spesifkke problem er.

OM jeg må klare meg uten G-sync og lavere grafikk settings til offisiell lansering av W10, well så er det slik det er.

 

Har utført ren instalasjon av driveren, som alltid og brukt DDU

post-145193-0-37744100-1440619277_thumb.jpg

post-145193-0-21142400-1440619288_thumb.jpg

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Har utført ren instalasjon av driveren, som alltid og brukt DDU

 

Nå er skylden faktisk trolig mer på Nvidia sin side og driveren enn det er Microsoft sin skyld.

Finnes faktisk kort som nesten ikke fungerer på Windows 10 , jeg antar personlig at Nvidia ble tatt litt på sengen grunnet populæriteten til Windows 10 og hadde satset på at ikke så mange brukere var villige til å bytte over til 10.

 

Trolig vil problemene ordne seg om en stund , inntil da er vel den eneste løsningen å gå ut og inn i spillet på nytt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nå er skylden faktisk trolig mer på Nvidia sin side og driveren enn det er Microsoft sin skyld.

Finnes faktisk kort som nesten ikke fungerer på Windows 10 , jeg antar personlig at Nvidia ble tatt litt på sengen grunnet populæriteten til Windows 10 og hadde satset på at ikke så mange brukere var villige til å bytte over til 10.

 

Trolig vil problemene ordne seg om en stund , inntil da er vel den eneste løsningen å gå ut og inn i spillet på nytt?

 

 

Ta tiden til hjelp og restarte spill er nok veien og gå.

 

Synes som om jeg nå må spille samme spill i minst 1.5 time før det crasher nå, noe som er en brukbar forbedring :). Har jo vært noen W10 oppdateringer siden sist post, ser ut som de har hjulpet.

Man kan vel si det er 2 uferdige produkter, W10 og Nvidia driver, som "jobber" tett sammen og at dette ikke skulle medføre "morsomheter" er vel ikke og forvente?

 

I tillegg er det andre programmer som tydelig sliter noe, som Evga PrecisonX som på min maskin taper mange FPS og firestrike poeng kontra ingen Gpu program eller ex MSI Afterburner.

 

Etter instalasjon av 355.80 viste ikke Afterburner mem clock, ny nedlasting og reinstalasjon afterburner hjalp ikke.

Etter par oppdateringer av W10 viste Afterburner mem clock på GPU 3, etter et par til GPU 2+3 og etter siste W10 oppdatering på GPU 1+2+3.

PrecisonX har vist mem clock på 2+3 hele tiden, nå mem clock på 1+2+3 GPU

 

Da sier vi løsningen er og ta tiden til hjelp for at Microsoft, Nvidia og en rekke andre får gjort seg "ferdige" med sine programmer og tilpasset dem til hverandre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...