Emsal Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Har fulgt en del eksempeler, men føler ikke filen blir lest fra i det hele tatt. Kommer bare en tom linje. Har også prøvd å skrive til en fil, men den blir ikke laget heller. #include <iostream> #include <fstream> using namespace std; int main() { ofstream myfile; myfile.open("example.txt"); myfile << "writing this to a file. \n"; myfile.close(); return 0; } den over kopierte jeg fra her, har også prøvd dette for å lese fil, uten hell. Har ikke skrevet hele koden, siden jeg ikke får opp lengden, den kommer opp som -1. så tror ikke den blir lest i det hele tatt.
ahw_ Skrevet 24. august 2015 Skrevet 24. august 2015 Skriver til fila og leser inn hele fila igjen: #include <iostream> #include <fstream> #include <sstream> using namespace std; int main() { { ofstream myfile; myfile.open("example.txt"); myfile << "writing this to a file. \n"; myfile.close(); } { ostringstream content; ifstream myfile; myfile.open("example.txt"); content << myfile.rdbuf(); myfile.close(); cout << content.str(); } return 0; }
Emsal Skrevet 25. august 2015 Forfatter Skrevet 25. august 2015 (endret) Okey, så det funka å lese fra den fila. Men jeg vet ikke hvor den ligger? Bruker CLion hvis det har noe å si. Klarer fortsatt ikke å lese den andre tekstfila. Edit: Fant det, spørsmålet nå er blir de filene med når jeg pusher prosjektfila til git og evnt. hvordan får jeg de med? Endret 25. august 2015 av Emsal
ahw_ Skrevet 25. august 2015 Skrevet 25. august 2015 (endret) Filene blir opprettet og leses fra «current directory». Om de blir med i prosjektfila kommer an på hvordan IDE'et (CLion) håndterer dette, men sannsynligvis ikke. Om de håndteres av Git kommer an på om fila eller mappa fila ligger i er ignorert. Hvis ikke, vil Git vise at fila er «untracked» inntil du enten sletter fila eller bruker kommandoen «git add». Er du i tvil, kjør kommandoen «git status». Endret 25. august 2015 av ahw_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå