Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme det faktisk. Se hva andre i lokalmiljøet kjører, hva slags servicesenter/forhandlere som finnes rundt deg. Velg det. 25-50 timer er levetid på et stempel. YZ er greie saker. 85 er helt nok å lære på, jeg vil faktisk si hensiktsmessig. Du kan bruke tid på å lære kontroll, i stedet for å måtte konsertene deg om å holde deg fast.

Lenke til kommentar

Ville vurdert firetakter også, de går for å trenge litt mindre vedlikehold utover de vanlige servicene.

 

Honda CR/CRF

Yamaha YZ/YZF

KTM dyr/dyrere

Kawasaki KX(?)

 

Alle disse syklene skal være gode, men ville snakket med de som kjører aktivt og spurt dem hvilke erfaringer de har med forskjellige sykler.

Lenke til kommentar

4 takter? Tenker du på Yamaha yz250f for eksempel? Jeg tror en 125 cc 4 takter blir for lite kraft. (har prøvd Yamaha ttr 125 ett par ganger) Og forresten, bruker dere og folk generelt som kjører cross ørepropper på grunn av at det er mye støy og for å ikke skade hørselen? Takker for svar ! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Med firetakt må du nok opp på 250cc ja. Hvis du planlegger å vedlikeholde selv, er totakt mye lettere.

En totaktssykkel ansees også som lettere å kjøre.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Med firetakt må du nok opp på 250cc ja. Hvis du planlegger å vedlikeholde selv, er totakt mye lettere.

En totaktssykkel ansees også som lettere å kjøre.

En totakts sykkel anses som TYNGRE å kjøre. 

Man må time pådrag langt bedre enn med en firtakter som har moment hele veien...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halla , jeg har nå kjøpt en yz 85 2015! Skal hente den i morgen :) Jeg prøvesatt en yz 125 på crossbanen her i nærmiljøet og den ble for stor for meg. De sa at jeg burde ha en yz 85 men var på grensen til å være stor nok til en 125. Er nok nok hester til å begynne med :D

 

Men en ting jeg lurer på. Bruker dere ørepropper for å ikke skade hørselen når dere kjører? Jeg vil ikke få hørselskade, siden jeg har god hørsel skjønner dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...