Gå til innhold

Hvorfor er HEL-VE-TE sensurert?


Anbefalte innlegg

*sukk*

 

Hvis dere ikke liker det, er det bare til å finne et annet forum eller lage et selv. Det er ingen som tvinger dere til å poste her.

Å jesus! DER kom standard posten!

forsiktig nå, jesus er på samme måte som s*atan ett gudeord (banneord=) )

 

jeg for min del foretrekker at det ikke går ann å føye til banneord...

 

som jeg ble opplært på barneskolen, banning er ikke tøft!! *grin*

 

og nei jeg er IKKE!!! kristen :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skulle vært sånn at når en ble 18 så ble en automatisk utmeldt, så kunne de som var intresert forsette og være medlem....

 

Da hadde det nok blitt andre boller ja!!

Eller! Foreldre kunne kuttet ut å melde ungene sine inn i kristendommen. En unge som ligger og hyler og skriker fordi en skummel mann med kjole skvetter vann på ham/henne har vel ikke gitt uttrykk for at "ah, kristendommen.. dette er noe for meg".

 

Dette blir som å melde ungen sin inn i en landsdekkende fotballklubb ved fødselen, og kreve alle skattebetalende mennesker for den årlige kontigenten. Enkelte liker fotball, og bruker fotballbanene flittig.. mens svært mange syns fotball er, nja.. litt koselig å spille en gang i året, gjerne på slutten av denne shopping-høytiden som vi kaller "jul". Da sparker de ballen litt rundt uten mål og mening i en liten time, og går så hjem og spiser døde sauer og/eller fisk dyppet i ting man ellers bruker for å vaske gulvet.

 

.. og, enkelte ildsjeler tenker "pokker heller, jeg liker da ikke fotball", og melder seg ut fortere enn svint.

 

La fotballspillerne betale sin egen kontigent.

Lenke til kommentar

Er i mot sensuring. Å banne er enn lett form for å utrykke seg i negativ retning på. De fleste av oss har vel som barn blitt fortalt av de voksne at det er stygt å banne..som barn har men en tendens til å gjøre ting man ikke får lov til.men når man er ung så er det tøft å gjøre ting man ikke får lov til. Hva om man hadde prøvd det litt omvendt..bare bann du gutten min, det gjør ingen ting alle de andre gjør, så hvorfor skulle ikke du få lov til å gjøre det? Hadde vært spenende å se om det hadde ført til mer banning, nok om det. Finnes mange forskjellige "banne" ord, andre er sterkere enn andre...H*lvete, s*tan, f*en, er et lite knippe av ord jeg ikke vil at skal sensureres. Man kan si at det finnes andre måter å utrykke seg på..javel sier nå jeg..da får de som mener det, bruke de alternative metodene, og holder meg til de gamle metodene...de som er godt utprøvd, og som man vet funker.

Lenke til kommentar

Dette er misforstått bruk av teknologi. Bare fordi det finnes en sensur option i IPB, så betyr ikke det nødvendigvis at man bør bruke den. Skru det av. Det er bare teit likevel. Optionen er lagt der fordi man i USA har et sterkere og langt mer puritansk syn på banning enn i Norge, hvor det er en naturlig del av språket, med mindre man går 50 år tilbake i tid. Vel, er denne serveren i Norge eller USA?

 

EDIT: Eller er hardware.no tilhenger av at vi skal få masse pipe/sensur lyder på TV som vi har i land som USA. Det forundrer meg at hardware.no kjører hardere sensur enn NRK v/Kulturminister Valgerd Svarstad Haugland! Står ikke akkurat respekt av dette gutar! :lol:

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

1. Det er bare et sted vi snakker om, det er kun som oftest et virkemiddel for uttrykkelse av frustrasjon.

 

2. Jeg synes det faktisk blir mye kulere når "******" blir skrevet, i stedenfor h.e.l.v.e.t.e :-)

 

På samme måte som #"/&%=)%&¤& høres bedre ut en "f.a.e.n"

 

Noen med meg?

Lenke til kommentar

 

Noen med meg?

Nei :lol:

 

Hva er neste, skal sensuren bytte hacker med "1337 haxxor"?

Må brukeren drive med gjetteleker for å finne ut om den andre brukeren mener fitt_e, helvet_e osv?

 

Her er et eksempel på at basic ord er banna men ikke grovere ord:

 

****** jøde nigger asshole motherfucker svarting jewfucker whore pikk kukk ****** (sensurerte: h_elvete og f_aen, ohhh så grovt og nedsettende... det andre er jo helt greit...) Hvis vi skal bruke en gay funksjon på forumet siden den eksisterer, kan "vi" i det minste ta oss 5min til å konfigurere den riktig.

 

Ellers kan vi innse at vi er i 2003, og ikke 1940 og fjerne funksjonen. Som dere ser har vi ikke sensur på de kraftigste ordene i dag, men folk går ikke rundt og kaller hverandre det likevel. Eneste dagens sensur fører til er at vanlige tråder om hardware blir uforståelige, tviler på at noen bruker h_elvete og f_aen til å mobbe andre brukere til den grad at de får psykiske problemer for livet.

 

<Offtopic> Nå passer det bra at jeg nesten har 666 poster </OFFTOPIC>

Endret av shahin
Lenke til kommentar

Ja ja, det er bedre når de ihvertfall sensurerer, det var helt forferdelig med det andre systemet som byttet ut ord. Man arvet altså en eller annen moderators dårlige språk. Og her har jeg lagt merke til at en rekke moderatorer skriver med dansk syntax, istedet for norsk. De kan f. eks. skrive; "Hva er galt med din datamaskin?" eller "Trykk på din høyre-musknapp" osv... Og det heter jo ikke det på norsk, på norsk heter det "Hva er galt med datamaskinen din?" osv... Hvis man ikke bryr seg om språk, så er det jo ikke så farlig, men når man gjør det er svært svært irriterende.

Lenke til kommentar
Problemet er nok som nevnt tidligere at det blir for mye "stress og styr" med utmelding.

Enig i at det er litt stress, men det er gjort på 10 minutter hvis man jobber effektivt og slipper å gå lange veier etter tingene man trenger. Instruksjonene står her:

http://www.human.no/innmelding/utmelding.html

(Man kan bruke skjemaet deres selv om man ikke vil bli medlem av HEF.)

 

De to kritiske punktene er:

1) Hvor er dåpsattesten min?

2) Hva er adressen til prestekontoret i menigheten hvor jeg har min folkeregistrerte adresse?

 

Man kan håpe at foreldrene vet svaret på 1), og 2) kan løses ved hjelp av gule sider og en telefon, eller evt. foreldrene hvis man ikke har meldt flytting.

Lenke til kommentar

Hold dere til topic - religionsdiskusjoner kan dere ta i egnet kategori, ellers tvinges vi til å stenge denne tråden.

 

Og jeg gjentar meg selv: Hvorfor skal vi ikke sensurere banning i forumet? Gjør det noe? Har dere virkelig et så sterkt behov for å bruke bannskap? Kan dere ikke bruke andre ord i stedet? Jeg ser nemlig ikke en eneste saklig grunn for å bruke bannskap. Som uttrykk for frustrasjon kan jeg _forstå_ et visst behov, men det er absolutt ikke et godt argument for at vi skal fjerne sensureringen av bannskap - som vi tross alt har hatt i årevis nå. Og det standpunktet kommer jeg ikke til å endre.

Lenke til kommentar

Hvis man først skal ha sensurering, så gjør det skikkelig!

 

Finnes værre ord enn H_ELVETE og F_AEN som ikke er sensurert.

 

Greit hvis f_aen blir borte, men h_elvete er jo egentlig et sted som bare har fått negativ betydning. Akkurat som himmelen har blitt positiv :p

 

Noen betegner h_elvete som bra, andre gjør ikke...skal man ikke respektere det?

 

Vil jesus og himmelen bli sensurert hvis man begynte å bruke det som banning her på forumet??

 

 

*FREEDOM TO THE PEOPLE*

 

 

La det heller bli en funksjon i innstillinger hvor hver enkelt kan bestemme om det skal være sensurering eller ikke.

Lenke til kommentar
Og jeg gjentar meg selv: Hvorfor skal vi ikke sensurere banning i forumet? Gjør det noe? Har dere virkelig et så sterkt behov for å bruke bannskap? Kan dere ikke bruke andre ord i stedet?

Fordi banning er endel av det norske språket og en helt legitim måte å utrykke seg på. Det finnes ingen objektive grunner for å forby banning. Spørsmålet er jo hvorfor i all verden dere kjører sensur på det? Det er som å begynne å forby visse dialekter og det er et direkte overtramp mot enkeltes måte å snakke på. Ikke finnes det noen definisjon på hva som er banne ord heller, så hvor dere tar "listen" deres fra må være en moderators personlige oppfatning av hvilke ord som er banne ord.

 

Yummy, hva er definisjonen på et banne ord og hvor har du listen din fra?

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

slike diskusjoner gjør at hw ikke kan ha så mange tester å nyttig informasjon=)

 

la nå for g.u.d.s skyld sperringa av banning være på,

og for de som irriterer seg over at noen banneord går mens andre ikke...

HVIS HARDWARE SKULLE LAGT INN ALLE!! BANNEORD SÅ HADDE IKKE DET KOMMET INN NOE NYTTIG LESESTOFF PÅ MND VIS, beklager for store bokstaver :roll:

Ingen slike bannesperre er 100%...

Lenke til kommentar

Nettopp, jeg mistenker noen for å være mer opptatt av teknologien en nytten. "Ah, gutter vi har et system for å sensurere ord, kjør på!" Funksjonen er like nyttig som en tomat med hjul..............................

 

IPB har også et sensur system for å forhindre overdreven bruk av STORE BOKSTAVER. Når skal dere begynne å bruke det da? Fordi bruk av store bokstaver er også banning. Banning er nemlig ord som brukes for å understreke, utheve et poeng eller en ting, en situasjon osv. Det er ikke noe ufint med det i det hele tatt. Det er som med alle andre dialekter og i noen dialekter er det mer vanlig med banning enn med andre osv.

Lenke til kommentar
Hold dere til topic - religionsdiskusjoner kan dere ta i egnet kategori, ellers tvinges vi til å stenge denne tråden.

 

Og jeg gjentar meg selv: Hvorfor skal vi ikke sensurere banning i forumet? Gjør det noe? Har dere virkelig et så sterkt behov for å bruke bannskap? Kan dere ikke bruke andre ord i stedet? Jeg ser nemlig ikke en eneste saklig grunn for å bruke bannskap. Som uttrykk for frustrasjon kan jeg _forstå_ et visst behov, men det er absolutt ikke et godt argument for at vi skal fjerne sensureringen av bannskap - som vi tross alt har hatt i årevis nå. Og det standpunktet kommer jeg ikke til å endre.

Prinsippsak

 

Lov til å uttrykke seg som man selv vil. Jeg tipper at når du hører på en låt med, lat oss si ordet "f*ck" i, hvilken låt vil du da velge å høre på? Den renoverte "clean" versjonen der alle banneord er kutta ut med dempet lyd, eller den ekte versjonen? Det er utrolig irriterendes med slik sensur. Det samme gjelder her.

 

Og til alle dere som setter banningen her så utrolig mye på spissen. At noe blir legalisert, betyr ikke at det automatisk vil bli brukt noe mer enn før!

 

Hele sensurgreia er latterlig, vi lever i 2003, ikke 1800-talet. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om familien til Yummy, men i min familie/barndom ble jeg oppdratt til at nigger, jøde, svarting, kukk osv. ikke er akseptert. F_aen og H_elvete derimot er ikke støtende i dagens Norge, og bruker jo i dagligtalen som i "hovedkortet gikk til h_elvete". Hvorfor skal det være strengere sensur her enn NRK? Drives dette forumet av KRF?

 

Jeg forstår dere ikke ønsker å etterkomme brukernes ønsker på noen måter. Dette er Hw.no policy som jeg har fått med meg, siden jeg har vært aktiv siden 2001. Det har bare blitt mer og mer "krf" over årene.

Dette er ikke et forsøk på omvendt psykologi, men jeg påpeker bare at brukernes ønsker blir mindre og mindre viktig her. Hvorfor består Hw.no, tror dere livskraften bak forumet/siten er 5-6 moderatorer og et knippe regler saket fra www.krf.no forumet, i kombinasjon med en policy som sier "drit i brukerne"?

Lenke til kommentar

Siden ingen har nevnt Monty Python ennå (som jeg kan se), så kan vi vel ta med dem også. Uthevninger er mine.

 

 

Arthur: Old woman!

Dennis: Man.

Arthur: Man, sorry. What knight lives in that castle over there?

Dennis: I'm 37.

Arthur: What?

Dennis: I'm 37. I'm not old.

Arthur: Well I can't just call you "man".

Dennis: Well you could say "Dennis."

Arthur: I didn't know you were called Dennis.

Dennis: Well you didn't bother to find out did you?

Arthur: I did say sorry about the "old woman," but from behind you looked...

Dennis: What I object to is you automatically treat me like an inferior.

Arthur: Well I am king.

Dennis: Oh, king eh? Very nice! And how'd you get that, eh? By exploiting the workers! By hanging on to outdated imperialist dogma which perpetuates the economic and social differences in our society.

 

Arthur: I am your king!

Woman: Well I didn't vote for you!

Arthur: You don't vote for kings.

Woman: Well how'd you become king then?

[Angelic music plays...]

Arthur: The Lady of the Lake, her arm clad in the purest shimmering samite held aloft Excalibur from the bosom of the water, signifying by divine providence that I, Arthur, was to carry Excalibur. THAT is why I am your king!

Dennis: [interrupting] Listen, strange women lyin' in ponds distributin' swords is no basis for a system of government! Supreme executive power derives from a mandate from the masses, not from some farcical aquatic ceremony!

Dennis: Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you!

Dennis: Oh but if I went 'round sayin' I was Emperor, just because some moistened bint lobbed a scimitar at me, they'd put me away!

 

Dennis: Help! Help! I'm being repressed! Come see the violence inherent in the system! Violence inherent in the system!

 

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...