Gå til innhold

Hvordan var deres første tur med lappen?


m20k

Anbefalte innlegg

Nå hadde jeg kjørt uten lappen i 2 år før jeg faktisk hadde råd til å ta den, vi bodde veldig øde. og jeg hadde kjørt alene til og fra skolen både vg2 og vg3, så jeg merket ikke så stor forskjell. Jeg møtte opp alene på trafikkstasjonen i egen bil, og dro derifra alene i egen bil. Nei, jeg er ikke veldig stolt av det, men det er altså min historie. 

 

Nå skal det sies at bygda er STOR, men med under 1000 innbyggere og kilometervis mellom husene så var det litt andre forhold der enn i byer etc. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg skjønner ikke helt, dro han vekk fra trafikkstasjonen uten bilen sin selv om han tenkte at du kom til å stryke?

 

Kjørelæreren min ventet i sofaen på trafikstasjonen når jeg kom tilbake, og han virket ikke som han lurte på om jeg hadde bestått. Virket som han visste det allerede, haha. Så kjørte han meg hjem til mammas bil, som gikk videre til skolen.

 

 

 

Vi var to stykker som kjørte opp den dagen. Altså to elever, to kjørelærere og to skolebiler. Han dro fordi han regnet med at èn av oss kom til å bestå. Han tenkte at den som sto kunne kjøre tilbake til skolen alene, og den andre sitte på med kjørelærer nummer 2. Dessverre strøk hun andre, men jeg bestod. Vet ikke om han trodde jeg kom til å stryke, eller om han bare mente at jeg burde vente fordi jeg alltid virket nervøs eller stresset når jeg kjørte med han. Den nervøsiteten forsvant derimot med en gang jeg fikk min egen bil:)

 

Skal derimot sies at han mente jeg var den sterkeste eleven han hadde teoretisk sett. Etter oppkjøring spurte han meg om jeg kunne sende notatene mine til kjøreskolen slik at de kunne bruke de i undervisning :w00t:

Lenke til kommentar

Første kjøreturen min alene var på selve bursdagen min, jeg hadde allerede hatt egen bil i ett år og kjørt den på bane alene flere ganger, men det var veldig spesielt å kjøre alene i trafikken. Føltes ut som om jeg gjorde noe som ikke var lov.

 

Kjøreturen gikk ned til en kamerat av meg som satt på, så kjørte vi egentlig bare rundt i byen og dro innom butikken. Kjøpte øl til pappa og dro hjem igjen etterpå.

Lenke til kommentar

Befriende. Jeg så på kjøreopplæringa som helt forferdelig - følte aldri jeg fikk til noe. Men da jeg fikk lappen slapp jeg det stresset av å ha noen ved siden av meg og jeg kunne slappe av og konsentrere meg om trafikken istedenfor hva personen i passasjersetet tenkte. Med lappen kom både stor bilinteresse og en frihetsfølelse jeg aldri hadde hatt før (bodde på landet). 

Lenke til kommentar

TS her, setter pris på at det er såpass mange som skriver her!

 

Kan vel egentlig skrive her jeg også, ettersom jeg i går kjørte for første gang helt alene uten passasjerer. Først kjørte jeg med fatter'n som passasjer ettersom vi var på besøk hos noen. Plutselig ba han meg stoppe til siden og sa: "Du klarer å kjøre denne bilen trygt hjem igjen du?". Så han gikk resten, mens jeg kjørte bilen trygt hjem igjen. Det var en herlig følelse! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg møtte opp alene på trafikkstasjonen i egen bil

Sa ikke trafikklæreren din noe? Eller er bilen din godkjent som skolebil med ekstra pedalsett?

 

 

 

Dem visste vell ikke hvordan jeg hadde kommet meg dit. :)

 

 

Leste en lignende historie her om dagen, men han kjørte ikke alene til trafikkstasjonen. Dagen før oppkjøring var det en som valgte å kjøre på egenhånd, slik at han kunne forberede seg på å kjøre alene ettersom han skulle kjøre opp dagen etter. Han ble stoppet dagen før oppkjøring, så den oppkjøringen ble nok utsatt.

 

I området hvor jeg bor var det en som fyllekjørte dagen etter at han fikk lappen. Ble litt off-topic her men... :)

Endret av m20k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...