Gå til innhold

Frostvæske


Anbefalte innlegg

Hadde frostvæske i kjølinga i dag og blanda 9dl vatn og 1 dl frostvæske, altså 10%. Men eg syns det såg ut som om det var VEL mykje frostvæske i. Vatnet ledar jo varmen bedre jo mindre frostvæske det er i det så eg lute på om det verkeleg er nødvendig med 10%? Kan eg fint gå ned i 7-8?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du gjør lurt og beholde det du har. Om du går ned til 7-8 prosent vil du ikke merke noen forskjell på temperaturen.

Sier meg helt enig med arctic her. Det er en uskreven regel i vannkjøling, at minst 10% av væsken som skal oppi anlegget er anti algemiddel som frostvæske

Oh fuck tok hele AC fluoid vesken oppe i jeg :shrug: ... ka skal jeg gjøre ? skifte vann ??

Lenke til kommentar
Tror du gjør lurt og beholde det du har. Om du går ned til 7-8 prosent vil du ikke merke noen forskjell på temperaturen.

Sier meg helt enig med arctic her. Det er en uskreven regel i vannkjøling, at minst 10% av væsken som skal oppi anlegget er anti algemiddel som frostvæske

Oh fuck tok hele AC fluoid vesken oppe i jeg :shrug: ... ka skal jeg gjøre ? skifte vann ??

hehehe slapp av... 10% er det vi sier, men det er de som har helt opp til 25-30% i anlegget sitt uten at det er skadelig...

du vinner kanskje en grad eller to ved å bytte vann... så du klarer deg nok med den blandinga du har

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...