Gå til innhold

Er det bedre med denne pcen eller skal jeg kombinere dette?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

lurer på om det er bedre med en hybrid pc til 6999kr, eller heller kjøpe IPAD AIR 2(3999kr) + PC(3000kr). Dette skal for det meste brukes til studie, så en laptop til 3000kr skal være grei å gjøre notater på. Da tenker jeg at jeg kan slappe av med noe underholdning på ipaden på kvelden. Dvs filmer, serier, da skjermen er skarp og bra. Men er det kanskje bedre at jeg kjøper denne istedet? Da får jeg alt i ett:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP13S084NO/hp-pavilion-x360-2-i-1-13-s084no-13-3-solv

 

Eller skal jeg gå for ipad og laptop? Det tilsvarer samme pris totalt.

IPAD + LAPTOP = 7000KR

HYBRID LAPTOP = 7000KR

Endret av Neckrick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er noe som:

Lenovo Yoga 500 2-i-1 14"

dere tenker på er jeg enig men er lattelig den ikke har 250 GB SSD og wireless AC 7260.

Det hadde bare øket prisen med 600 kr kanskje 1000 kr maks. Kunne sikkert ha i5-5257U + Intel Iris 6100 så gir den litt bedre ytelse også så det er veldig stiv pris for kombinert nettbrett + laptop om vi sammenlignet prisen mot Acer Aspire E5-573

 

DDR4 ram kommer vel snart, men muligens det vil ta lengere tid før nettbrett får det og mobiler.

Lenke til kommentar

Var det ikke sånn at Dinside eller Hardware.no ga X360 såvidt et terningkast 3? Det er den nye Spectre X360 som fikk full pott. 

Denne derimot, den er bra

https://www.dustinhome.no/product/5010821134/yoga-2-13?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146199

Lenovo Yoga 2 med nyeste i7 prosessor. 500GB snurredisk pluss 8GB SSD. 

Det er støtte for m2-ekspansjon for større SSD etter hva jeg husker

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Hvis det er noe som:

Lenovo Yoga 500 2-i-1 14"

dere tenker på er jeg enig men er lattelig den ikke har 250 GB SSD og wireless AC 7260.

Det hadde bare øket prisen med 600 kr kanskje 1000 kr maks. Kunne sikkert ha i5-5257U + Intel Iris 6100 så gir den litt bedre ytelse også så det er veldig stiv pris for kombinert nettbrett + laptop om vi sammenlignet prisen mot Acer Aspire E5-573

 

DDR4 ram kommer vel snart, men muligens det vil ta lengere tid før nettbrett får det og mobiler.

Hvem ville du gått for?

Lenke til kommentar

Dette er et godt tilbud, full HD skjerm og SSD http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80L000HUMT/lenovo-g50-80-15-6-barbar-pc-solv

 

Edit:

Legg på dette nettbrettet, så har du en fin "pakke" til 5K http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/HUST110W/huawei-mediapad-t1-10-9-6-nettbrett-8-gb-wifi#tab-store-availability-trigger

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

 

Snapdragon 410, 1GB ram, 8GB minne og Android 4.4? Og en 8-9" skjerm med 1280x800-oppløsning? Er du slem?

Hvor vondt vil du trådstarter egentlig?

 

Ja, den så ikke veldig ut ja. Snapdragon høres ut som en mobil-prossesor, om det ikke er det da.

 

Ta deg en tur i butikken og prøv selv. Fungerer helt fint til surfing og streaming. Det er ikke et spillnettbrett for de nyeste 3D-spillene. Lagringen utvider du med microSD.

 

Vil du ha et Windows 10 nettbrett (med medfølgende tastatur), så er dette et godt tilbud http://www.expert.no/data-og-nettbrettbaerbar-pc/asus-t100tam-dk002b-101-2-1-touch/p/44301/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Lenke til kommentar

Hvis det er noe som: Lenovo Yoga 500 2-i-1 14"

dere tenker på er jeg enig men er lattelig den ikke har 250 GB SSD og wireless AC 7260.

Det hadde bare øket prisen med 600 kr kanskje 1000 kr maks. Kunne sikkert ha i5-5257U + Intel Iris 6100 så gir den litt bedre ytelse også så det er veldig stiv pris for kombinert nettbrett + laptop om vi sammenlignet prisen mot Acer Aspire E5-573

 

DDR4 ram kommer vel snart, men muligens det vil ta lengere tid før nettbrett får det og mobiler.

Synes det er merkelig at du sammenligner disse to maskinene. Aceren har gode specs på prosessor og grafikk, men der stopper det. Hadde jeg vært tvunget til å bruke den plasthaugen der med snurredisk og megakjip skjerm til studier hadde jeg vært meget misfornøyd.

 

Husk at trådstarter skal ha studiemaskin med mulighet for litt film og underholdning. Da stemmer jeg for skjerm, lavere vekt og ssd framfor prosessorkraft som sannsynligvis aldri blir brukt.

 

Yoga 500 kommer i 4 konfigurasjoner (så vidt jeg ser) og sannsynligvis holder den enkleste modellen (ca 5k). Selv om det er verdt å gå for den utgaven du linker til.

 

Er enig med at aceren er mye kraft for pengene, og at 256gb ssd er å foretrekke, men greit å se an behovet, betale for det man får mest nytte av. Spesielt om man handler på budsjett

 

Edit; leste innlegget ditt en gang til nå og ser at du var enig :-P jeg må ha feiltolket deg helt.

Endret av mrp89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...