Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette forumet gjelder som dere ser i tittelen Kreft, og Kreft er det som dreper mest personer i Norge. Jeg ser på debatter både fra Høyre og Arbeiderpartiet hvordan de skal kutte køer og gjøre kunnskapen om sykdom bedre. 


 


Men hvorfor kan man oppdage dette på sykehuset og ikke hos fastlege? Hvorfor kan ikke vi betale for det utstyret lege sentralen trenger for å finne dette ut så fort som mulig. Man betaler høy skatt og når det først er noe så må du vente 3 måneder før du kan få den undersøkelsen man trenger.  Ja man kan ta privat men da får du sjekket alt unntatt skjelettet og tarmen. Hvorfor har vi ikke råd å bruke penger på de som betaler for utstyret. Ja man taper penger ved å kjøpe det, men du tjener det inn igjen i det lange løpet ved å beholde skatte betalerne. Gi meg deres mening(løsning). Ha fortsatt en fin sommerferie.


Endret av Hårek
Gjenopprettet slettet post
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil altså at fastlegen skal ha egen røntgen og/eller MR-maskin/CT?

Utgiftene på dette blir jo astronomiske...

 

Jeg er enig i at 3mnd ventetid er for lenge, men å ha en røntgenmaskin på hvert hjørne er neppe en god løsning. En løsning kan jo være å bygge flere, men ikke en på hvert legekontor.

Legens jobb er jo hovedsakelig å henvise i litt værre saker, ikke å behandle. Å forvente at fastlegen skal oppdage kreft og alt mulig annet livstruende man kan lide av er for mye å forvente, de henviser til spesialister som kan det.

 

Om fastlegen skal finne kreft vil også fastlegen gjøre oftere feil også, muligens overse kreft der det er kreft da dette bare er en av veldig mange ting de driver med. Det er bedre at spesialister tar seg av slikt enn en som skal kunne litt om alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke hvite mennesker være fornøyde med å være hvit? Hvorfor må de prøve å bli brun?

Solarium = kreft

Overdrevent soling på ferie = kreft

 

I Asia er det omvendt. Hvis du er hvit så er det tegn på rikdom. Det betyr at du ikke jobber mye ute i solen, men har en velstående jobb og utdanning.

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...