Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sitter her og snakker med en fra Tiscali :-)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting slår den gangen jeg skulle kjøpe noen nettverkskort hos... Tror det var multicom... Er ikke sikker... (ca 5 år siden, tror jeg). Uansett... Jeg ringte inn og skulle bestille. Men ble satt på vent.

 

Jeg ble utsatt for 5-6 sanger av Vonda Shephard før jeg kastet fra meg telefonrøret etter denne psykiske torturen...

 

Siste gang jeg bestilte noe fra de... Tror de har komt seg nå da, men dog... Ikke f**n.

Lenke til kommentar

Oi, de fant feilen!

 

Her er problemet: To ganger i det siste har jeg opplevd at ingen av PC'ene våre vil på nett. Det hjelper å fornye IPadresse. Dette bruker jeg 10 min på å forklare. Det er mye mer også, men jeg orker ikke å nevne alt.

 

Etter at dama har prata med kolleger i LANG tid kommer konklusjonen: Routeren vår som du er kobla på, har restarta to ganger i det siste.

Ha en fortsatt god dag!

:lol: :lol:

Hurra! Det tok 40 minutter å finne ut at deres egen router hadde restarta, og det var en kunde som måtte fortelle dem at noe var galt...

Lenke til kommentar

vær glad du får snakke med en nordman,

jeg bor i sverige, å har nesten samme problem på min router.

Jeg må snakke med svensker som får din tiscali support gubbe til å se ut som en elite tekniker.

 

svensker noen er ok å grei, andre er blond å svensk, tja,

aja, nei huff må nesten være grei å si at svensker må man ha.

 

 

 

MR_T

Lenke til kommentar

Tough. Slike threads er så dødens unyttige og jeg har sett meg lei på dem.

Å skrive "Vet du, jeg tror kanskje dette ikke er noe som trenger en egen thread" eller lignende har ingen effekt, så hvorfor ikke si det som det er? Jeg synes folk som poster slike "historier" i den tro at de faktisk mener det er morsomt seriøst bør vurdere hva de driver med. Det er ikke morro og det beviser bare folks manglende evne til å sette seg inn problemstillingen. "Oh, haha, lolz0r, de brukte masse tid og sånn og JEG visste hva som var feil! Fett lol2k!" er mindre matnyttig enn kokt gress så vennligst bare drit i å komme med slikt.

Lenke til kommentar
Tough. Slike threads er så dødens unyttige og jeg har sett meg lei på dem.

Å skrive "Vet du, jeg tror kanskje dette ikke er noe som trenger en egen thread" eller lignende har ingen effekt, så hvorfor ikke si det som det er? Jeg synes folk som poster slike "historier" i den tro at de faktisk mener det er morsomt seriøst bør vurdere hva de driver med. Det er ikke morro og det beviser bare folks manglende evne til å sette seg inn problemstillingen. "Oh, haha, lolz0r, de brukte masse tid og sånn og JEG visste hva som var feil! Fett lol2k!" er mindre matnyttig enn kokt gress så vennligst bare drit i å komme med slikt.

Dersom du hadde sagt at "Dette er ikke noe morsomt," så kan det hende at jeg hadde tatt det til meg, og bedt noen stenge/slette tråden.

 

Kanskje det bare var meg som så det komiske i det, men jeg satt faktisk i 15min og lyttet til et telefonrør uten i den andre enden... Er det rart jeg fikk lyst til å gjøre noe samtidig.

Lenke til kommentar

Det værste er den stygge ventemusikken. Enten er det sånn klassisk musikk, noen ny pop, eller noen gamle klassiekere.

 

Syns det er greit at han poster det jeg, setter litt lys på at kompetansen, og ventetiden kan være lang.

 

Hvis noen skal foreta seg noe, meld det til en moderator. La de ta seg av det.

Kanskje jeg egentlig ikke burde si dette, er litt forvirra av alle disse reglene.

Lenke til kommentar

Synes denne passer fint her.

 

10 Gode råd når du ringer supporten:

 

1. Ikke tro du og ditt problem er viktigere enn noen andre. Da blir du minst viktig av alle.

 

2. Ikke tro du kan mer enn oss, det kan du ikke, tro meg.

 

3. Om du reiser på ferie i morgen, er det ditt problem.

 

4. Hvis du tror jeg bryr meg, så tar du feil.

 

5. Hva du anbefaler dine venner å kjøpe eller ikke kjøpe er mindre viktig for meg enn valget mellom venstre eller høyre fot først i gulvet om morran.

 

6. Om supporteren høres ut som han er gretten, sur, lei og lite samarbeidsvillig, så ikke tro at han blir noe bedre av at du er det samme.

 

7. Gir du oss litt mer enn vi kan kreve, så kan det hende at du får det samme.

 

8. Ikke forvent at vi hjelper deg med alt du måtte ha kjøpt på den lokale sjappa.

 

9. Husk, jeg kan ikke stavemåten på alle verdens for- og etternavn. Og, ikke alle staver Johnsen, med to o'er og en stum Q.

 

Og, sist, men ikke minst, viktigst av alt:

 

10. Det er ikke min feil at selgeren løy.

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar
Oi, de fant feilen!

 

Her er problemet: To ganger i det siste har jeg opplevd at ingen av PC'ene våre vil på nett. Det hjelper å fornye IPadresse. Dette bruker jeg 10 min på å forklare. Det er mye mer også, men jeg orker ikke å nevne alt.

 

Etter at dama har prata med kolleger i LANG tid kommer konklusjonen: Routeren vår som du er kobla på, har restarta to ganger i det siste.

Ha en fortsatt god dag!

:lol: :lol:

Hurra! Det tok 40 minutter å finne ut at deres egen router hadde restarta, og det var en kunde som måtte fortelle dem at noe var galt...

Tiscali har jo sikkert bare EN ruter... dummingene. :roll: (det var ironisk ment)

 

Og når en el annen tekniker har vært å fiksa på configen på en al an ruter... så er det jo ikke sikkert han gidder å fortelle alle sjelene der borte at han reboota den.

 

Shit happens.

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...