Gå til innhold

Oppgradere PC til streaming platform [Twitch 720p - CS:GO]


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en rig nå som jeg streamer med av og til. Når jeg streamer så har jeg en markant drop i fps - og det er "stuttering" og noen framedrops, som gjør at spillet flyter mye dårligere.

 

Nåværende rig er som følger:

 

Komplett 200R Midi Tower Sort
Cooler Master B500 VER.2, 500W PSU
Intel Core i5-4460
MSI GeForce GTX 750Ti 2GB PhysX CUDA
ASUS B85M-G, Socket-1150
HyperX Fury DDR3 1600MHz 16GB Black
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM
 

 

 

Jeg har en 750W PSU og en GTX 680 liggende, men når jeg skiftet PSU og satt inn 680 kortet, så endte jeg opp med et problem hvor jeg droppet ned til 40-100 fps når spillet hadde stått på i 2-3 minutter - selv om hverken CPU eller GPU virket overopphetet i følge diverse program.

 

Hva anbefaler dere at jeg oppgraderer?

 

Personlig så ser jeg for meg CPU, CPU vifte og GPU.

Endret av arch--
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du streamer på Twitch så rendrer du videoen samtidig som den lastes opp noe som krever en del av CPU noe CS:GO også gjør. CS:GO er visst ikke så bra på å utnytte fler kjerner så da bør du kjøpe en CPU og overklokke den en del. Det er hvertfall det som er logisk for meg :)

 

Hvilket program bruker du for å streame? Hvor bra er nettlinjen din? Det kan hende det lønner seg å dobbeltsjekke litt andre ting før du bruker penger på noe som kanskje ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Det ganske tydelig at det er hardware relatert i mine øyne, da det er frame drops og ikke latency som ødelegger opplevelsen.

 

Jeg bruker OBS - Open Broadcast Software til å streame.

Har systemet helt formatert med kun steam + obs + spillet + teamspeak på riggen. 

Lenke til kommentar

Sett ned bitraten på OBS før du gjør noe annet, det kan hende det bare er en småjustering der som skal til. Det står at OBS er GPU basert så det kan hende du bare trenger å oppgradere den, men det er stort sett CPU det står på pga rendering. Du burde, etter min mening, ha bra nok CPU. Det kan godt hende det er noen settings som er feil eller trenger litt småtweaking. Googlet litt og fant denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...