Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer SSD/boot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker å gjøre dette nå, håper det fungerer; 

 

Jeg vil ta en systemgjengoppretting nå, hvor jeg kobler fra HDD og lar kun SSD stå i. 

 

Et spørsmål; Jeg har mange spill, og et av de er GTA V. Det tar en stund for meg å laste ned, så jeg tenkte kanskje å dra spillfilene over på HDD'en, og når jeg er ferdig så bare drar jeg de over til SSD'en igjen. Vil dette fungere? Eller må jeg reformatere begge diskene?

 

> Når Windows installasjonen er ferdig vil jeg naturligvis koble til HDD. 

 

Takker for svar.  :)

Lenke til kommentar

 Jeg kjenner ikke til GTA V , men antar at det bare er å flytte  exe fila til hdd.

 

Ha du oppdatert firmware på SSD'en ?

Faktisk viktig at det blir gjort.

Hvis firmware updaten er destructive , vil all data på SSD'en gå tapt , er den non destructive taper du ingen data.

 

 

Screenshot fra en 840 Evo som har degradert ytelse :

900x900px-LL-d2aa6e9a_WB2eW1H.png

 

 

Slik bør det se ut :

900x900px-LL-4af44e3f_TBwDzhB.png

Lenke til kommentar

Har slettet volumet nå, og den står nå som utildelt.

 

Skal se om jeg orker å begynne med dette ikveld, skal ihvertfall få gjort det iløpet av uken. Er så lei av konstante problemer med maskinen, så må for engangs skyld sette meg ned å faktisk få slappa av liten.  :p

 

Jeg kobler fra den hvite og svarte kabelen (SATA-kabelen(?)), og har kun SSD plugget inn, også re-installerer jeg hele Windows samtidig som jeg formaterer SSD'en. Formatere eller slette forresten?

Lenke til kommentar

Ja, det er nok at du kobler ifra sata kabelen til hdd'en. Strømkabelen kan gjerne stå i.
Når du installerer Windows , velger du at den bruker hele SSD'en.
 
Ville tatt en firmwareupdate før reinstall av OS.
 
 
 Edit : det har faktisk kommet firmware update 2 ganger til Evo'en.
Den første var bare delvis vellykket , mens den andre ser ut til å fungere tilfredstillende.
 
 Før 1'ste firmware update
120%20before-.png
 
 
 
Etter første firmware update :

120%20after--.png

 
 
Etter andre firmware update :

120%20after%20%28optimized%29-.png

 

 

 

Om du må kjøre firmwareupdate en eller to ganger vet ikke jeg. Det må du nesten selv finne ut av.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Og denne gangen bruker du native intel port :p

Skriver for Nunster siden han ikke husket emailen til brukeren sin.

 

Nå får jeg dette problemet etter den er ferdig og gjenopprette og skal boote. (Se vedlegg)

 

Om jeg skal sette den i Intel Port, vil det si motsatt side av der man plugger inn SATA-portene? Skal jeg plugge alle tre kablene (SSD, HDD og CD-rom) på den nederste siden istedet for det som er nå (øverste)?

 

Håper på kjappe svar siden jeg ikke får meg inn på maskinen nå. Den bare skrur seg av og på med samme erroren, skrudde den helt av til slutt.

Lenke til kommentar

 Du skriver gjenopprette og skal boote.

Skjønner ikke helt hva du mener med det , prøver du å kjøre en repair ?

 

Du kan ikke boote med den nåværende installasjonen pga  den 100 MB partisjonen som er slettet.

4xErXTr.png

 

 

Finner heller ikke noen slags vedlegg.

 

Er liksom meningen at du skal ta en nyinstallering av OS'et.

 

 

 

Koble til SSD'en til sata porten helt til høyre i bildet :

19.jpg

 

 

 

 

CD-ROM kan være tilkoblet.

HDD skal ikke være tilkoblet før OS'et er ferdig installert.

 

 

Blir borte  en stund nå.

Får sikkert hjelp av andre som har vært borti dette før :)

 

Lenke til kommentar

Er en merkbar forskjeller når det kommer til å bruke maskinen. Men jeg stopper fortsatt opp i 15-20 sekunder ved boot-logoen. Ganske sikker på at dette skyldes av at hverken datamusa eller tastaturet ikke reagerer, med engang de begynner å lyse, så forsvinner boot logoen. 

 

Vil takke dere alle for hjelpen jeg har fått. Får bare leve med dette, for nå er det rett og slett nok. Kommer mest sannsynlig til å selge den og kjøpe en ferdigbygd.  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...