Gå til innhold

Valg av objektiv til Sony nex 7


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Har nettopp kjøpt meg en sony nex7. Tenkte å oppgradere linsen fra 18-55 til 18-200 eller noe større.. Har noen no forslag på hvilken linse jeg burde kjøpt?? Er veldig nybegynner på dette her.. Er det noen som eier en sony nex som har litt erfaring med det? Har også sett at jeg kan bruke canon eos linser hvis jeg får tak i en adaptere til sony nex, er det også en godt valg? Å bruke canon linser på en sony nex hus eller noen andre merker?

 

 

Håper på noe gode svar og tips til sony nex7.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Har også sett at jeg kan bruke canon eos linser hvis jeg får tak i en adaptere til sony nex, er det også en godt valg? Å bruke canon linser på en sony nex hus eller noen andre merker?

 

På nex eller A7 seriene til Sony kan du bruke nesten alt av objektiver via adapter, men du vil i de aller fleste tilfeller miste mulighetene for autofokus. Med Canon-optikk kan du få autofokus, men jeg tror dette blir trege greier i tillegg til at det krever et relativt kostbart adapter.

 

Nå er jeg ingen tilhenger av zoom i utgangspunktet så jeg skal ikke gi deg noe råd om hva du skal kjøpe, men jeg ville tenkt meg nøye om før jeg gikk for en tredjeparts superzoom ihvertfall.

Lenke til kommentar

 

Har også sett at jeg kan bruke canon eos linser hvis jeg får tak i en adaptere til sony nex, er det også en godt valg? Å bruke canon linser på en sony nex hus eller noen andre merker?

 

På nex eller A7 seriene til Sony kan du bruke nesten alt av objektiver via adapter, men du vil i de aller fleste tilfeller miste mulighetene for autofokus. Med Canon-optikk kan du få autofokus, men jeg tror dette blir trege greier i tillegg til at det krever et relativt kostbart adapter.

 

Nå er jeg ingen tilhenger av zoom i utgangspunktet så jeg skal ikke gi deg noe råd om hva du skal kjøpe, men jeg ville tenkt meg nøye om før jeg gikk for en tredjeparts superzoom ihvertfall.

 

Ok. Takk for tipset ;)

Lenke til kommentar

Problemet med for kraftig zoom er at det flater ut perspektivet. Det å gå nærmere med kamera gir i de fleste tilfeller bedre bilder. Til enkelte typer bilder hvor det er nødvendig er det helt på sin plass å bruke det. Poenget er vel å ikke misbruke zoomen hvis målet er å ta gode bilder med dybde. Prøv gjerne i praksis og sammenlign selv.

Lenke til kommentar

Problemet med for kraftig zoom er at det flater ut perspektivet. Det å gå nærmere med kamera gir i de fleste tilfeller bedre bilder. Til enkelte typer bilder hvor det er nødvendig er det helt på sin plass å bruke det. Poenget er vel å ikke misbruke zoomen hvis målet er å ta gode bilder med dybde. Prøv gjerne i praksis og sammenlign selv.

Jepp. Da fikk jeg med det også. Takk for god råd ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...