Gå til innhold

Ned i fettprosent


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 19 år, som har slitt med å ha litt valpefett rundt mage og litt man boobs(egentlig ikke boobs, men kan se ut som det, muligens gyno?). Og dette vil jeg da gjøre noe med, men er usikker på hvordan jeg skal starte? Hva er det jeg bør gjøre?


 


Er det å løpe hver dag, hjelper det noe? 


 


Setter pris på alle tanker. Happy.gif


 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All aktivitet hjelper, men kostholdet er også en stor del av det å gå ned i vekt. :) Jeg gikk selv ned 25 kilo på 5 måneder, byttet ut forskjellige matvarer, drakk vann istedenfor mye annet og spise generelt mindre.

Oy såpass ja. Hvordan klarte du det? Løp du mye?

Lenke til kommentar

 

All aktivitet hjelper, men kostholdet er også en stor del av det å gå ned i vekt. :) Jeg gikk selv ned 25 kilo på 5 måneder, byttet ut forskjellige matvarer, drakk vann istedenfor mye annet og spise generelt mindre.

Oy såpass ja. Hvordan klarte du det? Løp du mye?

 

Jeg trente ikke i det hele tatt, men blanding av trening og kosthold er ikke dumt. Jeg byttet brød til knekkebrød, altså 1 brød gjorde jeg om til 1 knekkebrød istedenfor. Melk sluttet jeg helt med og drakk kun vann. Middagene var som regel vanlige, men litt mindre porsjoner. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

All aktivitet hjelper, men kostholdet er også en stor del av det å gå ned i vekt. :) Jeg gikk selv ned 25 kilo på 5 måneder, byttet ut forskjellige matvarer, drakk vann istedenfor mye annet og spise generelt mindre.

Oy såpass ja. Hvordan klarte du det? Løp du mye?

Jeg trente ikke i det hele tatt, men blanding av trening og kosthold er ikke dumt. Jeg byttet brød til knekkebrød, altså 1 brød gjorde jeg om til 1 knekkebrød istedenfor. Melk sluttet jeg helt med og drakk kun vann. Middagene var som regel vanlige, men litt mindre porsjoner. :)

Og du gikk ned 25kg på det?! Hvordan går det ann?

Lenke til kommentar

En ting som hjelper veldig mye er å kutte ut brus og andre sukkerholdige drikker helt. Det er veldig lett å få i seg for mange kalorier før man rekker å føle seg mett dersom man drikker dem. Jeg drikker fremdeles et glass melk og et glass appelsinjuice til frokost, men resten av dagen går det kun i vann som tørstedrikk.

 

Hva som er sunt, og hva som bør kuttes ut er det mye uenighet om. Du kan jo lese litt her evt: https://helsedirektoratet.no/folkehelse/kosthold-og-ernering/kostrad-fra-helsedirektoratet

Jeg mener at det er viktig å ikke være for streng med segselv. Det er mye lettere å sprekke hvis man aldri koser seg med noe litt usunt av og til. Hvis målet er å gå ned i vekt er det viktigste at du forbrenner flere kalorier enn du inntar. 

 

Å bevege seg mer hver dag er også å anbefale. Selv hater jeg løping, men elsker å svømme/bade. Finn noe du selv liker å holde på med der du bruker kroppen aktivt.

Lenke til kommentar

En kompis av meg var smellfeit før. Fettet danset når han sprang og kinnet var blodsprengt etter gymmen. Så kom dagen der han sa: "Faen, nå er jeg drittlei av å ikke ha kjæreste. Ikke være attraktiv nok...Så nå skal jeg ned i vekt". Vi flyttet til hver vår kant, mistet delvis kontakten, men treffes ca 6 måneder etter. Han var ikke til å kjenne igjen. Det var han som måtte "introdusere" seg selv, og den dag i dag har jeg fortsatt problemer med å kjenne han igjen (ser ikke han så ofte - hehe).

 

Det han gjorde var veldig enkelt. Slutta å spise all drittmaten som produseres, potetgull, brus, popcorn you name it. Noen treningsturer i uken og kiloene raste av. Er man i en "oppegående" familie så står gjerne mor og far for sunn mat til middag, og det hjelper veldig på.

 

Lykke til! Jeg hadde aldri troa på at kompisen min kunne gå ned i vekt, men det har han altså gjort. Alt er mulig!! :)

Lenke til kommentar

En kompis av meg var smellfeit før. Fettet danset når han sprang og kinnet var blodsprengt etter gymmen. Så kom dagen der han sa: "Faen, nå er jeg drittlei av å ikke ha kjæreste. Ikke være attraktiv nok...Så nå skal jeg ned i vekt". Vi flyttet til hver vår kant, mistet delvis kontakten, men treffes ca 6 måneder etter. Han var ikke til å kjenne igjen. Det var han som måtte "introdusere" seg selv, og den dag i dag har jeg fortsatt problemer med å kjenne han igjen (ser ikke han så ofte - hehe).

 

Det han gjorde var veldig enkelt. Slutta å spise all drittmaten som produseres, potetgull, brus, popcorn you name it. Noen treningsturer i uken og kiloene raste av. Er man i en "oppegående" familie så står gjerne mor og far for sunn mat til middag, og det hjelper veldig på.

 

Lykke til! Jeg hadde aldri troa på at kompisen min kunne gå ned i vekt, men det har han altså gjort. Alt er mulig!! :)

Jeg har selv slutter med å spise godteri ja.

 

Men er cornflakes etc å tillate da? Inneholder jo veldig mye karbohydrater.

Lenke til kommentar

 

En kompis av meg var smellfeit før. Fettet danset når han sprang og kinnet var blodsprengt etter gymmen. Så kom dagen der han sa: "Faen, nå er jeg drittlei av å ikke ha kjæreste. Ikke være attraktiv nok...Så nå skal jeg ned i vekt". Vi flyttet til hver vår kant, mistet delvis kontakten, men treffes ca 6 måneder etter. Han var ikke til å kjenne igjen. Det var han som måtte "introdusere" seg selv, og den dag i dag har jeg fortsatt problemer med å kjenne han igjen (ser ikke han så ofte - hehe).

 

Det han gjorde var veldig enkelt. Slutta å spise all drittmaten som produseres, potetgull, brus, popcorn you name it. Noen treningsturer i uken og kiloene raste av. Er man i en "oppegående" familie så står gjerne mor og far for sunn mat til middag, og det hjelper veldig på.

 

Lykke til! Jeg hadde aldri troa på at kompisen min kunne gå ned i vekt, men det har han altså gjort. Alt er mulig!! :)

Jeg har selv slutter med å spise godteri ja.

 

Men er cornflakes etc å tillate da? Inneholder jo veldig mye karbohydrater.

 

 

Alt du er usikker på spiser du ikke. Du vet hva som er sunt eller ikke. Feks grønnsaker og godteri - du vet hva som er sunnest.

Lenke til kommentar

Det han gjorde var veldig enkelt. Slutta å spise all drittmaten som produseres, potetgull, brus, popcorn you name it. Noen treningsturer i uken og kiloene raste av.

Det der var jo ikke mat, men godteri og snacks. Men om det fungerte som et substitutt for mat eller han spiste veldig mye av det skjønner man jo at det hjalp å kutte ut helt. Man kommer veldig langt om man spiser "normal" mat og har et bevisst forhold til godteri.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Tror at du bør starte forsiktig, løpe hver dag er kanskje tøft å starte med, hva med 2-3 ganger i uken? Du kan heller øke etterhvert.

Er alt for lett å gape for stort i begynnelsen og så møte veggen og deretter gi opp...

 

Jeg gikk over fra brød til grove knekkebrød og kuttet alt godteri i ukene, i helgen er det lov (litt iallefall).

Jeg løper et par ganger i uken (starta 1. mars i år), bruker romaskin litt og deretter styrketrening, har gått ned 4,1 kg. på 3 uker :)

 

Bare pass på at du har gode sko med demping siden løping er tungt for knær etc.

 

Det viktigste er å komme i gang.

 

PS! Søtsuget vil forsvinne etter noen uker og etterhvert blir trangen etter søtsaker bli mindre og mindre.

Jeg kunne godt spise en kilo bamsemums på en gang tidligere, men nå blir jeg kvalm av noen få stk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...