Gå til innhold

Augustfest 2015 - Trondster - Bokehlicious


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker - syntes jeg måtte dokumentere arbeidet, selv om det i denne sammenhengen ikke var så mye ute av fokus, tross største blender.

 

Men - har man fokus tett nok på blir det lite dybdeskarphet tross liten blender - her med mellomring og det aldeles glimrende Formula D:

 

12 - Vrrrom!!

post-71211-0-65213300-1439412064_thumb.jpg

ISO 100, f/8, 0,8s

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er et veldig pen fulgebilde. Men jeg syns det er lite "tegninger", eller detaljer" i de lyse områdene.

Ser den - har lagt opp en alternativ versjon. :)

 

Syns det ble veldig bra med den alternative versjonen. Nå ser man detaljene fint i fjærene. Syns også at bakgrunnen er veldig fin nå, det er vel det som er temaet, om jeg forstår riktig da. 

 

Ellers føler jeg meg litt utenfor når jeg påpeker det jeg syns trekker bilder ned, istendenfor å gjøre som de andre kommentarene gjør … både her og i de andre trådene. Det virker litt som om dette opplegget er for å fremme det positive man ser. Kanskje litt som på andre fora der man gir et klapp for å få et klapp. Så tror jeg dropper kommentarer heretter. Kan jo selvfølgelig avslutte med å si at jeg syns det er fine bilder i tråden din siden min siste kommentar. :)

Endret av vnp
Lenke til kommentar

Favorittfargerommet et Prophoto RGB (eller kanskje Adobe RGB), men favorittrommen er nok Zacapa 23 år - som da også var i glasset. :)

 

Enda en kjapp en med mellomringer - kameraten her måtte ofre byggverket sitt for at vi skulle få fram grillen. Og man mister mye lys med mellomringer - skulle gjerne hatt stativ, ringblits og ikke minst vært kvitt den dømrade vinden.

 

14 - Byggmesteren

post-71211-0-21249900-1439927584_thumb.jpg

ISO 3200, f/5, 1/160s

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En kjapp en fra tur til isbilen - ny kåk, hvor isbilen stopper rett utenfor døra.

 

Her satt ikke fokus helt perfekt, men bra nok for web-visning. Og man får slutte med unødvendig pixel-peeping. Hadde vært enklere med autofokus i situasjoner som denne. ;)

 

15 - Forventning

post-71211-0-21776400-1439927813_thumb.jpg

ISO 100, f/1,4, 1/2000s

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Har blitt veldig glad i en spesifikk plante etter mange år i Danmark, hvor den står i hver tredje hage bortover. Etter anskaffelse av ny kåk fant jeg ut til min store glede at et eksemplar var plantet rett utenfor. Gleder meg stort til våren og blomster på bar kvist.

 

18 - Magnolia

post-71211-0-22687200-1439928073_thumb.jpg

ISO 100, f/1,4, 1/125s

 

Soundtrack:

https://www.youtube.com/watch?v=VmGEZDAgtHQ

(..Men anbefaler å se hele! :) )

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Håper du er heldigere med magnoliaen din enn jeg har vært. Jeg fikk en frøplante av en spesiell magnoliaart som jeg gikk spent og ventet på skulle blomstre, etter ca 20 år produserte den to store blomster, neste vinter døde den. Den er blitt et fint, ca 5 m høyt stativ vi kan ha juletrebelysning i.

Dyktig byggmester og fint stemningsbilde av islengtende pjokk.

Lenke til kommentar

14. - Byggmesteren er fin, ja.. 

14. - den forventningen er det mange som føler på når finværet slår til... (isbilen ringer med bjella hver dag nå, men naboen har sagt til ungene sine at den lyden betyr at det er "utsolgt"...)   ;)

18. - enig i at magnoliaen er vel verdt å "hegne om"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...