Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Maling med lik farge som ferdigmalte lister


Anbefalte innlegg

Jeg har byttet ut alle listene hjemme ifm. oppussing, men utforinger og vinduskarm trenger ett nytt lag med maling, så vidt jeg har forstått er det fargen bomull som gjelder, men hvordan er det med glans og evt. andre ting?

Er jo ett hav av malingsfarger der ute og jeg vil helst ha noe som passer mest mulig perfekt, sist gang jeg prøvde på noe slikt fikk jeg en tydelig lysere farge enn jeg skulle :(

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok den lette løsningen, kjøpte hvite lister  :hmm:

Har remalt noen før, gikk til en proff malesjappe og fikk rett på første forsåk.

Husker såklart ikke, eggeskall bomull 40..noe 

 

Det er en standard de skal kjenne den hvite fargen, den er jo brukt overalt. 

Lenke til kommentar

Listene er nye, hvite, fine og ferdigmalte, problemet er utforingene, dørkarm, vinduskarm osv, alt utenom listene altså, det ikke er like fine som alt annet. De har sittet der en del år og bærer jo litt preg av det :)

Å ha listene i vanlig ferdigmalt hvitfarge og utforingene og karmer i en annen ser neppe veldig fint ut...

 

Men, nei, listene har jeg ingen planer om å male, problemet er det andre :)

Lenke til kommentar

Fargen som er brukt er nok bomull eller s0502-y som den heter. glansen er helt sikkert halvblank nærmere bestemt 40-45

 

 

 

 

Edit: kan jo også anbefale å bruke lady supreme finish en maling som er utrolig lett å jobbe med.

Endret av Zado35
Lenke til kommentar

Ble noen liter med S0502-y, tror denne passer perfekt.

Ble lady supreme finish 40 i glans.

Har ikke tørket enda, men ser veldig likt ut, akseptabelt ihvertfall, skal uansett maskere de ferdigmalte listene.

 

 

Så var det bare finne en god måte få på malingen da :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...