Gå til innhold

[Løst] Oppgradering til vannkjølt pc.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt og gå fra en pc full av vifter, til en pc full av vann. Jeg er helt nybegynner, så kan ikke mye om det her. 

 

Min nåværende PC: 

Kabinett: Fractal Design Define R5

Prosessor: Intel I7-5930K

GPU: 2 MSI GTX 980 Twin Frozr i SLI

Hovedkort: MSI X99S Gaming 7

RAM: Corsair DDR4 16GB

strømforsyning: Corsair RM1000W

HDD: 2 stykk

SSD: 2 stykk

 

Mitt mål er og ha lavere støyforbruk og lavere varme, spesielt på GPU, ettersom de kommer noen ganger helt opp til 90c. 

 

Så. Hva anbefaler dere? Jeg skal forsovet ta og lese noen av trådene på denne nettsiden angående vannkjøling, men jeg ønsker og få tips angående mitt system om hvordan dette bør gjøres. Hvis det er noe med kabinett eller GPU/CPU og/eller andre ting osv... 

 

Legger til et bilde av PC. 

 

Takk på forhånd :)

post-254266-0-47083800-1437320322_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk på "Fractal Design Define R5 water"
Da finner du en del slike bilder. Da får du kanskje noen tanker om hvordan DU vil ha det :)

 

sml_gallery_194650_2629_702729.jpg

Dual loop:

IMG_0468.1-680x616.jpg?c47d10

 

Nå du har tittet litt på forskjellige bilder, så ringer du techbay eller digitalimpuls, for å bestille vannkjølingsdeler. Fordelen med dette er at du får akkurat det du trenger. De ordner alt med nipler, radiatorer som passer etc :)

 

Lykke til ;)

 

Hvilke radiatorer passer:

 

http://support.fractal-design.com/support/solutions/articles/4000038004-define-r5-water-cooling-radiator-options

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Søk på "Fractal Design Define R5 water"

Da finner du en del slike bilder. Da får du kanskje noen tanker om hvordan DU vil ha det :)

 

sml_gallery_194650_2629_702729.jpg

Dual loop:

IMG_0468.1-680x616.jpg?c47d10

 

Nå du har tittet litt på forskjellige bilder, så ringer du techbay eller digitalimpuls, for å bestille vannkjølingsdeler. Fordelen med dette er at du får akkurat det du trenger. De ordner alt med nipler, radiatorer som passer etc :)

 

Lykke til ;)

 

Hvilke radiatorer passer:

 

http://support.fractal-design.com/support/solutions/articles/4000038004-define-r5-water-cooling-radiator-options

 

 

 

TAKK! Skal se litt på bilder og sånt, så tar jeg og ringer i morgen! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...