Gå til innhold

Utvekslingsstudent høgskole


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal til høsten starte på Regnskap og Revisjon, og ser at det er muligheter for å ta et 3. semester i utlandet. Jeg har noen spørsmål angående dette.

(Jeg kan helt sikkert finne dette på nettet, men sånn i tilfelle noen har vært på det, eller skal det nå, så er det mye enklere.

 

Er det verdt å ta et semester i utlandet?

Hvordan er det med økonomisk støtte?

Og vil jeg klare meg med den økonomiske støtten, eller burde jeg spare opp noen penger?

 

Og et spørsmål til dere som har tatt et tredje, eller fjerde semester i utlandet, vil dere anbefale noen skoler som er bedre enn andre? 

Eneste jeg vet er at disse fire skolene var anbefalt å reise til: University of Essex, Cracow University of Economics, University of Auckland og Southern Cross University. Noen som har noe erfaring ved disse skolene?

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke til skolene du nevner. Selv utvekslet jeg til Universität Mannheim. Det var absolutt en trivelig og verdifull erfaring. Noen av medstudentene mine ønsker ikke å dra på utveksling igjen, men jeg har ikke hørt om noen som har angret på at de dro første gang.

 

Du får vanlig støtte fra Lånekassen i tillegg til et lite reisestipend. Hvis du må betale skolepenger, tror jeg at du kan få inntil 70 % som stipend. I mange europeiske land slipper du å betale skolepenger. Hvis du drar til Europa gjennom Erasmus-programmet får du også et stipend på 10 000 kroner.

Lenke til kommentar

Jeg var i Australia, i fjerde semester, og det var verdt, uten tvil! 

 

Eneste jeg skulle ønske var at jeg hadde spart opp minst 50k før jeg reiste ned der, så jeg kunne ha sett mer av landet!

Men hvordan var støtten når du reiste ned til Australia, klarte du deg på pengene du fikk, eller måtte du ha spart opp noe? Tenker ikke på å få sett mer av Australia nå, bare om jeg må få spart opp noe til å klare meg :)

Lenke til kommentar

 

Du overlever på støtten, men du bør spare opp litt penger så du får gjort litt mer enn å bare overleve :p

Hvor mye fikk du i støtte, og fra hva?

Vet ikke helt hvor jeg har lyst til enda, blir enten Krakow (Siden man nesten kan leve luksus av støtten), eller utenfor Europa. 

 

Lånekassen. Husker ikke hvor mye, men det finner du nok ut på siden deres. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...