Gå til innhold

[Løst] Boxe inn gammal PSU


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Sitter med en gammel 12V boremaskin med batteridrift. Boremaskinen fungerer fint den, men batteriet har mista så mye kapasitet at det ikke er brukbart til noe praktisk.

 

Fant derfor frem en gammel PC-strømforsyning i haugen med gamle datadeler som jeg skal bruke til å forsyne boremaskinen med.

 

Jeg vil ha strømforsyninga plassert inn i en litt solid boks. Det må være nok luft i boksen til at det blir plass til en ekstra bryter + kablene som følger med strømforsyninga - dvs boksen må være litt lengre enn strømforsyninga, f.ex 25x18x12 cm. Strømforsyningas mål er 14x15x8,5 cm.

 

Spørsmålet er - finnes det en ferdiglagd boks som kan passe til formålet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare pass på at strømforsyningen har en OCP (over current protection) og 12V rail som kan levere nok strøm. Boremaskiner har en svært høy peak load. Min gamle 12V peaket kjapt på nærmere 50A, og trengte en 12V-rail på rundt 25A for å drives normalt. En singelrail med så høy 12V anbefales derfor. Min gamle PSU med en ynkelig 15A rail hadde ikke sjangs en gang.

 

Når det kommer til kasser og slikt, så har det vist seg billigst å bare gå litt rundt på biltema og andre billige butikker for å finne noe som passer. Elfa og slike sider som selger egne bokser er i grunn svindyre, da de ikke masseproduseres i like stor stil. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Har sett på både biltema, clas ohlson og jula. Problemet er at mange av boksene som er lange og brede nok, alikevel mangler nok høyde.

Glemte å nevne det i første post, men det er nok ganske åpenbart - det må la seg sage hull for viteåpning til cpu. Dette er nok for de fleste bokser ikke et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...