Gå til innhold

Hvilket hovedkort og cpu?


Kick150

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg skal gå til innkjøp av nytt hovedkort, CPU, minne, skjermkort og kabinett. Alt det andre har jeg i min gamle pc som jeg bare flytter over. Tenker da på DVD-brenner, harddisker etc.

Jeg er ingen "datanørd" (ikke negativt ment ;) ), så glem overklokking og andre ting jeg ikke skjønner. Jeg ønsker meg AMD Athlon, pga prisen. Etter å ha lest en del tester, så er det smaken som bestemmer om man ønsker å gå for Intel eller ikke. Jeg leker meg litt med videoredigering, bilder etc. Så jeg ønsker meg noen anbefalinger på hovedkort, CPU og minne som jeg kan bli fornøyd med. For bedre minneutnyttelse, så har jeg hørt om Dual. Hyperthreding osv. Positivt? Så folkens, jeg vet det sitter mange genier her ute, så pleeaase, gi meg noen gode anbefalinger. Er selvsagt evig takknemlig for alle innspill! Takker og bukker! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville jo helst ikke gå så veldig høyt på pris skalaen. Etter at jeg skrev innlegget, så har jeg sett meg ut disse: Hovedkort: Asus A7 N8X Deluxe som støtter Dual DDR400. CPU: AMD Athlon XP2600+ 1,917 Ghz Barton ELLER AMD Athlon XP2500+ 1,833 Ghz. Hva synes dere? Greit nok? Så var det minnebrikker. Men her er det også mye å velge mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...