Gå til innhold

Batman: Arkham Knight blir kanskje fikset til september


Anbefalte innlegg

Har spilt igjennom spillet og likte det veldig godt. Har alt på fullt og det flyter smertefritt. Også når man påkaller bilen f.eks.

 

Her er hvordan du får det til å fungere bra:

1. Ha en kraftig pc, særlig mtp prossessor, tilsynelatende.

2. Fjern 30 FPS grensen.

3. Flytt hele spillet på en SSD.

4. Oppdatér drivere med en gang de kommer ut (selvfølgelig).

 

Verre er det ikke.

 

Kjører spillet fra SSD på PCen min med Titan X SLI, godt overklokket 5930K og 16 gb DDR4 ram, er vel i dag knapt mulig å få en kraftigere spill PC enn dette. Likevel var dette spillet helt uspilbart for meg med lav FPS , enorme mengder stuttering og kansje 3-4 CTDer i timen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Har spilt igjennom spillet og likte det veldig godt. Har alt på fullt og det flyter smertefritt. Også når man påkaller bilen f.eks.

 

Her er hvordan du får det til å fungere bra:

1. Ha en kraftig pc, særlig mtp prossessor, tilsynelatende.

2. Fjern 30 FPS grensen.

3. Flytt hele spillet på en SSD.

4. Oppdatér drivere med en gang de kommer ut (selvfølgelig).

 

Verre er det ikke.

 

Kjører spillet fra SSD på PCen min med Titan X SLI, godt overklokket 5930K og 16 gb DDR4 ram, er vel i dag knapt mulig å få en kraftigere spill PC enn dette. Likevel var dette spillet helt uspilbart for meg med lav FPS , enorme mengder stuttering og kansje 3-4 CTDer i timen.

Huh, antar det er sant som de sier at det er tilsynelatende litt tilfeldig hvilke systemer det fungerer på. Greit, jeg tar tydeligvis feil. Med et sånt system antar jeg at du jkører fra SSD? Det hadde den største effekten for min del. I tillegg var jeg igang med å oppgradere fra 8 til 16 gig ram, noe som er en fordel siden spillet lett "bleeder" seg til over 8 gb.

 

Eneste jeg kan foreslå er at spillet muligens benytter seg av max to RAM channels og at du sikkert bruker 4 channels, dermed så har spillet kun tilgang til 8 gb. Bare spekulasjon, RAM skulle ikke ha så mye å si heller, men kunne stemt med CTD'ene.

 

Selv har jeg en 4790k + en R9 290, sistnevnte er ironisk nok rapportert som problematisk i forhold til spillet. Jeg har til overmål brukt de 2 Nvidia-effektene jeg har fått lov til, med kanskje en 15 FPS-hit, men fortsatt en tilsynelatende gjennomsnitt på over 60. Bare kaos, dette opplegget, merkelig at jeg får kjørt det så glatt. Ikke at jeg klager.

Lenke til kommentar

 

Har spilt igjennom spillet og likte det veldig godt. Har alt på fullt og det flyter smertefritt. Også når man påkaller bilen f.eks.

 

Her er hvordan du får det til å fungere bra:

1. Ha en kraftig pc, særlig mtp prossessor, tilsynelatende.

2. Fjern 30 FPS grensen.

3. Flytt hele spillet på en SSD.

4. Oppdatér drivere med en gang de kommer ut (selvfølgelig).

 

Verre er det ikke.

 

Kjører spillet fra SSD på PCen min med Titan X SLI, godt overklokket 5930K og 16 gb DDR4 ram, er vel i dag knapt mulig å få en kraftigere spill PC enn dette. Likevel var dette spillet helt uspilbart for meg med lav FPS , enorme mengder stuttering og kansje 3-4 CTDer i timen.

 

Ah, du kjørte fra SSD ja, sorry. Kan i hvert fall si at du bør droppe SLI med en gang. Det er en no-brainer, selv for relativt vellykkede nylanseringer kan jo det være et problem. Må legge til at jeg har en oppløsning på 2560x1080 (ultrawide, der altså), så jeg skal ikke skryte for mye. Apropos ram channels, hvis du flytter over to brikker og gjør PC'en til dual channel så kan du i hvert fall få diagnostisert om dét er problemet.

Endret av FylleSpillern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...