Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å gi en opplevelse som gave


Anbefalte innlegg

Min forlovede har bursdag i august og har hintet til at han ønsker seg en opplevelse for to i bursdagsgave. Jeg for min del syns ideen høres knallbra ut, men sliter virkelig med å finne noe som ikke koster skjorta (helst ikke over tusenlappen). Vi studerer til vanlig i Trondheim, og det bør helst være noe man kan gjøre i løpet av høsten/evt. på vinteren. Er åpen for de fleste GØYE (og helst kreative) forslag, så her trenger dere ikke tenke på interessene våre. Har derimot utelukket ting som kino, bowling, skjønnhet+velvære, motorsport og vanlig restaurantbesøk. Jeg har også sjekket ut nettsider som Youwish og Wishbox, men det virker ikke som det er så mye gøyalt å finne på i nærheten av Trondheim... Det er mulig vi kan ta turen nedover til Oslo, men som heltidsstuderende er vi ikke særlig fleksible med datoer. Å booke reise er dermed også litt uaktuelt. Har vurdert ting som ølbryggingskurs, rafting og stand-up-paddling, men sliter med å finne alternativer som virker å være verdt pengene. Er jeg for kresen? Hva er det jeg har oversett?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start med en ny hobby. Hvis det er noe dere liker av mat, drikke, håndtverk etc så er det ganske lett å starte med mange ting man kanskje tror er vanskelig/ tidkrevende.

 

Du nevner ølbryggingskurs, det er bortkastet. Jeg har brygget øl hjemme, utstyret koster godt under 1000,- og er lekende lett det er mye bedre enn et kurs der du lærer ting dere kan lese på nett så må dere uansett kjøpe utstyr i etterkant hvis dere skal fortsette. Begynn med de ferdige settene, blir god øl og er "idiotsikre". Man bruker det samme utstyret for å brygge vin, men det er litt vanskeligere da de ferdige settene ikke er særlig bra til annet enn å bli full.

 

Skriv noe om hva dere liker å gjøre/ spise/ "kjøpe"(?), men ikke har testet selv så er det ganske enkelt å gi noen tips om hobbyer man kan drive med som koster lite, er enkle og gir mye underholdning for penga. Min søster lager alt mulig rart hjemme og gir i gaver så selv om det ikke er ting dere lager som dere bruker selv så kan dere spare mye penger med en hobby også :):D

 

Edit; Det var kanskje veldig off-topic det der, men en god idè sånn generellt vil jeg si :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Dette hørtes veldig kult ut, har du noe erfaring med det? :)

 

Dra til Baltikum :) Latvia og Estland skal være veldig bra :)

Vi digger billig ferie, så det hadde jo vært en super gave. Som tidligere nevnt så har vi dessverre ikke anledning til å sette av flere dager til å reise med så stramme timeplaner. Flybuss + flybilletter + hotell + restaurant kan også fort bli litt for to personer, selv om det er i Baltikum. 

 

Start med en ny hobby. Hvis det er noe dere liker av mat, drikke, håndtverk etc så er det ganske lett å starte med mange ting man kanskje tror er vanskelig/ tidkrevende.

 

Du nevner ølbryggingskurs, det er bortkastet. Jeg har brygget øl hjemme, utstyret koster godt under 1000,- og er lekende lett det er mye bedre enn et kurs der du lærer ting dere kan lese på nett så må dere uansett kjøpe utstyr i etterkant hvis dere skal fortsette. Begynn med de ferdige settene, blir god øl og er "idiotsikre". Man bruker det samme utstyret for å brygge vin, men det er litt vanskeligere da de ferdige settene ikke er særlig bra til annet enn å bli full.

 

Skriv noe om hva dere liker å gjøre/ spise/ "kjøpe"(?), men ikke har testet selv så er det ganske enkelt å gi noen tips om hobbyer man kan drive med som koster lite, er enkle og gir mye underholdning for penga. Min søster lager alt mulig rart hjemme og gir i gaver så selv om det ikke er ting dere lager som dere bruker selv så kan dere spare mye penger med en hobby også :):D

 

Edit; Det var kanskje veldig off-topic det der, men en god idè sånn generellt vil jeg si :)

Er vel for så vidt enig i de ølbryggingsgreiene, det bare virket så koselig bortsett fra at det koster 990,- per pers... Vet at han har vært på et par "ølskoler"/ølsmakingsgreier fra før og at han var fornøyd.

 

Det hadde vært kult å gi en gave som gir mersmak av å få seg en ny hobby. Vi har dessverre ikke tid til å gå all in for å drive med noe helt nytt, med både deltidsjobb, verv og ymse på sidelinjen fra før av. Jeg er musikkinteressert (spilte mye piano da jeg var yngre, og da likte jeg også å komponere egne stykker) og er moderat glad i å tegne. Han har verv i speider'n, liker friluftsliv, progging og design. Ellers har vi sett en del på barutstyr, kan over gjennomsnittlig antall drinkoppskrifter og har brygget øl én gang, noe vi etter alt å dømme kommer til å fortsette med.

Endret av potetfisk
Lenke til kommentar

Hva med å finne et fint tursted ikke så langt unna, og planlegge en overnatting med telt? Så planlegger du all maten, reisetidspunkt osv og gir han hele "pakka"? :) Hvis han er glad i friluftsliv så trenger ikke nødvendigvis gaven å være så avansert for at den skal falle i smak. Min samboer hadde nok blitt veldig overrasket og glad hvis jeg hadde planlagt en hel tur alene uten å si noe :p . Da trenger det ikke å koste mye, og dere trenger ikke mer enn en helg eller litt mindre tid, avhengig av hva slags tur du planlegger. 

Hvis dere mangler telt og sekker så går det kanskje an å låne av noen dere kjenner :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...