Gå til innhold

Operabygget - nok en gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et flott bilde av operaen - skarpt, og skyene skaper en dramatisk effekt.

 

For å lage et annerledes bilde av operaen ville jeg nok enten prøvd meg på en lang eksponering, eller presets i Lightroom som tilfører bildet mer drama. Uansett et bra bilde, men du kan jo prøve deg litt frem med redigeringen.

 

Eirik

Lenke til kommentar

Jeg fikk lyst å vri fotografen litt mot venstre, føler liksom du ikke fikk med alt på den siden. Du har greid å unngå stolper og kraner også du luringen! Skikkelig flotte skyer og lys som du sier. :) Flott bilde!

 

Tok en god del bilder med forskjellig vinkel, men dette ble det beste synes jeg. Skulle ikke forandre så mye på det før uønskede elementer dukket opp, men takk for råd, de er alltid velkomne til mine bilder.

Skj

Lenke til kommentar

Et flott bilde av operaen - skarpt, og skyene skaper en dramatisk effekt.

 

For å lage et annerledes bilde av operaen ville jeg nok enten prøvd meg på en lang eksponering, eller presets i Lightroom som tilfører bildet mer drama. Uansett et bra bilde, men du kan jo prøve deg litt frem med redigeringen.

 

Eirik

 

Hei, og takk for konstruktiv og god kritikk. Å gi bilde et annet uttrykk ved etterbehandling er slett ingen dårlig ide.

Ved kirkebygg har jeg praktisert etterbehandling i den retning. Legger ut en V2 og V3 som gir et ganske annerledes uttrykk.

Sjh

Lenke til kommentar

Du sier riktignok "nok en gang". Men det er for meg ganske artig å se hvordan den enkelte fotograf velger å se det og gjengi det. Igjen så synes jeg panoramautsnittet fungerer godt til motivet samt at det var artig med en solarisert og negativ versjon. Så for meg må det enten bli V2 eller V3.

Mvh

Jan

 

Takk for kommentaren din. Det var esb2106 som satte meg på tanken om alternative versjoner.

Skj

Lenke til kommentar

Det er alltid artig å se bilder av denne "arkitektoniske perlen" :) Dessuten så spiller jo alltid skiftende lysforhold en sentral rolle i hvordan det oppleves visuelt. Synes den hvite marmoren ble flott mot den mørke bakgrunnen.

Helt klar v1 for meg.

Mvh. Rolf

 

Det var nok skyformasjoner og lyset som var det avgjørende her, og som får fram det bygningsmessige på en Ok måte. Ellers hadde jeg nok ikke lagt ut bildet.

Skj

Lenke til kommentar

Glemmer V1 og vingler litt mellom V2 og V3 før jeg helt sikkert ramler ned på V2 her da jeg nok finner V3 litt for lyssterk.

Kompen sitter som et skudd.

Med min valgte versjon var visst ikke Operaen utfotografert likevel selv om jeg vurderte slik forrige sommer og nøyde meg med en masse rundt i strøket.

 

Roar

 

Operabygget kommer til å bli fotografert til evig tid tenker jeg. Det å finne det lille ekstra blir utfordringen. Om bildet mitt har det er det helt umulig å vurdere for meg, selv om jeg var tilfreds med resultatet. V2 blir i allfall litt annerledes enn de fleste andre bidrag. Takker for din vurdering og kommentar Roar.

Skj

Lenke til kommentar

det er vel der du står som er det beste stedet men jeg er mere natt blåtoner gal, men siste to åra er ikke 500d eller 7d eller 5d, for bildet her samt solariqzion versjonen og negativ versjonen. Ville tatt meg ca 10 sek.. Da ville jeg hatt 3 har bilder ferdig til opplasting, så 10 nye sek så hatt tatt 3 stk med å justere lydnivå på kamera det påvirker jo solaris filter, og samme med negative farger. Og jeg har settslike bilder som er skarpe om kk bedre oxo på 8,3 mp mobil kamera, s5 og iPhone 6 er meget bra, men z3, o z3+ er i egen klasse.MEN DA BRUKER MAN IKKE STD. App. Jeg har testet ut ca1000 forskjellige, og 3ndte opp med å kjøpe 4 amper 3 er gratis. De dekker alle behovene mine, tablet Z Xperia er jo gmlt nå med,2 men jeg tok 500 bilder av 30 sek fast 2b er viktig på startpris, redigere gjør jeg ikke mer er ikke behov, og det er bevist for fikk for enmstund siden dagens eller ukas foto på megashot med det fra nettbrettet, og folk trodde meg ikke, men sendte et bilde fra serien da med full exifog meta data, så du kommer langt med det beste smartphone, så z3+ har en fet org.linse ikke slik ali2xxpressen 3tc og Amazon hvor du venter i 8 uker minst før det kommer noe 3n venn av meg hadde kjøpt makro linse slik og skulle vise på lik tlf som meg s5 men han brukte STD fotoapparat jeg brukte en J2G fant som er meget makrov3nnlig jeg har der tatt makrobilder J2G har prøvd i flere år å få til med 7d og 150mm f,2,8 1:1 den som går på både ff og 1,6 innom.. Men syns bygget kunne vært mere kreativt og gjøre som i utlandet tenke litt eks infinity brua 3rre ikke rett ved Stockton eller noe tror ikke er langt fra New castle, der har detektiv på det meste og laget fin plass og platå som fotokonkurranse gale som v er har et flotteste å ta bilde... Men vi kommer jo etter indre kolomon og kreft mnd , Vikersund, kollen, og Oslo Harvey ei bru over togstasjonen så og bygg får mer belysning og farger etc. Som FR meg som elsker natt og mørke og akkurat rett før mørket. Men flott bilde, og ikke sett noen fine fra andre vinkler da må,du ha båt da?? Og da er nattfoto med polarisering filter for å få ikke bare stille vann men isakig tar fort 5min lukkertid etc, litt ann på filter og vannet. Viggo :-)

Lenke til kommentar

det er vel der du står som er det beste stedet men jeg er mere natt blåtoner gal, men siste to åra er ikke 500d eller 7d eller 5d, for bildet her samt solariqzion versjonen og negativ versjonen. Ville tatt meg ca 10 sek.. Da ville jeg hatt 3 har bilder ferdig til opplasting, så 10 nye sek så hatt tatt 3 stk med å justere lydnivå på kamera det påvirker jo solaris filter, og samme med negative farger. Og jeg har settslike bilder som er skarpe om kk bedre oxo på 8,3 mp mobil kamera, s5 og iPhone 6 er meget bra, men z3, o z3+ er i egen klasse.MEN DA BRUKER MAN IKKE STD. App. Jeg har testet ut ca1000 forskjellige, og 3ndte opp med å kjøpe 4 amper 3 er gratis. De dekker alle behovene mine, tablet Z Xperia er jo gmlt nå med,2 men jeg tok 500 bilder av 30 sek fast 2b er viktig på startpris, redigere gjør jeg ikke mer er ikke behov, og det er bevist for fikk for enmstund siden dagens eller ukas foto på megashot med det fra nettbrettet, og folk trodde meg ikke, men sendte et bilde fra serien da med full exifog meta data, så du kommer langt med det beste smartphone, så z3+ har en fet org.linse ikke slik ali2xxpressen 3tc og Amazon hvor du venter i 8 uker minst før det kommer noe 3n venn av meg hadde kjøpt makro linse slik og skulle vise på lik tlf som meg s5 men han brukte STD fotoapparat jeg brukte en J2G fant som er meget makrov3nnlig jeg har der tatt makrobilder J2G har prøvd i flere år å få til med 7d og 150mm f,2,8 1:1 den som går på både ff og 1,6 innom.. Men syns bygget kunne vært mere kreativt og gjøre som i utlandet tenke litt eks infinity brua 3rre ikke rett ved Stockton eller noe tror ikke er langt fra New castle, der har detektiv på det meste og laget fin plass og platå som fotokonkurranse gale som v er har et flotteste å ta bilde... Men vi kommer jo etter indre kolomon og kreft mnd , Vikersund, kollen, og Oslo Harvey ei bru over togstasjonen så og bygg får mer belysning og farger etc. Som FR meg som elsker natt og mørke og akkurat rett før mørket. Men flott bilde, og ikke sett noen fine fra andre vinkler da må,du ha båt da?? Og da er nattfoto med polarisering filter for å få ikke bare stille vann men isakig tar fort 5min lukkertid etc, litt ann på filter og vannet. Viggo :-)

 

Hjertelig takk for fyldig kommentar ! Bildet er tatt fra båt, og lang lukkertid var derfor utelukket. I og med at det finnes utallige bilder av Operaen fra omtrent samme vinkel la jeg ut V2 og V3 for å skape litt annerledes uttrykk. Ellers var det de mørke blå skyene i bakgrunn som skapte godt fotolys, og som gjorde at jeg la ut bilde her på Bildekritikken.

Skj

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...