Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vaske glasset i stekovnsdøra


Gjest Bruker-369050

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-369050

Tenker å vaske glasset inn i stekovnsdøra om noen forstår hva jeg mener, men tror jeg må skru på noe for å få det opp. Noen som har samme type stekovnsdør som kan forklare litt hvordan jeg gjør det? Har ikke noen bruksanvisning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-369050

Prøvde å skru med skrujern på den ene skruen, men da løsnet håndtaket til ovnsdøra, men det er kanskje det som er meningen for å få opp døra innvendig?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Dette er jo litt pinlig, men hvordan finner jeg ut det. :p Står ingenting på ovnen. 
Men tror jeg har funnet en bruksanvisning for dette.

DEMONTERE GLASSET I OVNSDØREN 1 Ta tak i nedre kant av glassplaten og skyv den mot fjærene i retning av håndtaket på ovnsdøren, inntil den kommer løs i underkant (1). 2 Løft opp glassplaten en anelse i underkant, og dra den ut (2).

Dette hørtes veeldig komplisert ut så tror ikke jeg gjør dette. Livredd for å ødelegge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050

Jeg skrudde på de to festene som sto litt fra de to andre på hver side. Da løsnet håndtaket som sagt. :p
Og da torde jeg ikke fortsette. Men det var kanskje meningen at håndtaket skulle løsne?

Lenke til kommentar

Kan det stemme at det er to glass i døra? Et på innsiden (med avrundede hjørner) og en større glassplate på utsiden (med hvit dekor)?

 

På komfyren vår (også Electrolux men annen modell) så er det innerste glasset ikke til å ta ut, mens det andre kan "vippes ut" som beskrevet over. På vår så løfter jeg glasset litt oppover slik at kanten på glasset kommer over de to festene nederst, og så tar ut hele glassfronten. Motsatt når det skal inn igjen, setter det i sporet øverst og presser det opp så jeg kan smette det inn over festene i bunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...