Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vil ikke starte Windows


Anbefalte innlegg

Fikk Netshop til å bygge min pc i 2009. Har funket bra i mange år nå, men i dag morges sluttet den å funke. Jeg kom til skjermbildet før en loader Windows, men der sto den bare. Jeg har overklokket litt osv, så jeg tok  clear CMOS. Etter dette kom jeg forbi skjermbildet som var nevnt over, og Windows begynte å loade. Men så krasjet den. Fikk opp et blått bilde som varte i 1 kort øyeblikk slik at jeg ikke fikk anledning til å se hva som sto.  Så starta maskinen på nytt, og prosessen gjentok seg.  Har prøvd reparasjonsverktøyet til Windows, systemgjennoppretting, sikkerhetsmodus, minnediagnostikk, og ingen av det gjør at jeg kommer inn på Windows. Fikk dog noen meldinger da jeg kjørte oppstartsreparasjon(scrollet gjennom og prøvde å finne noe unormalt), som kanskje vil hjelpe dere:

 

Diagnostikk- og reparasjonsdetaljer:

- Opprinnelig årsak funnet: Uspesifiserte endringer i systemkonfiurasjonen kan ha forårsaket problemet. 

Øktdetaljer:

Systemdisk = \Device\Harddisk1

WIndows-mappe = C:\wINDOWS

AutoChk kjørt= 0

Antall rotårsaker = 1 

 

 

Ellers så gjorde jeg ikke noe spesielt med pc-en igår. Eneste var at jeg hadde koblet til et digitalkamera, som sto på da jeg skrudde av dataen. Kameraet sto også på da jeg skrudde på pc-en i dag da den ikke funket, men tok så ut kameraet og prøvde på nytt, og ingenting annerledes skjedde. 

 

Har ikke all informsjon om komponenter i datamaskinen av ulike grunner, men har noen:

 

Hovedkort: Evga X58 SLI LE

Prosessor: Intel i7 920 med D0-stepping

Skjermkort: XFX GeForce 8800 GT 256MB (satt inn dette for 2 måneder siden da mitt gamle skjermkort sluttet å funke)

 

Jeg antar at kanskje en komponent kan være ødelagt, noen peiling på hvilken? Rop ut hvis dere har noen løsning på problemet!

Endret av Mys1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...