Gå til innhold

[Løst] Hvordan overtale pappa til å la meg kjøpe iPhone 5S for konfirmasjonspengene?!


  

11 stemmer

  1. 1. Hva bør jeg gjøre?

    • Kjøpe IPhone
    • Beholde den jeg har som er klikket
      0
    • Kjøpe en ny som ikke er iPhone


Anbefalte innlegg

Heli! Jeg er en 15 år gammel gutt som eier en Samsung Galaxy S3 mini, men jeg vil virkelig ha en iPhone 5s. Den koster 5799, og jeg har pengene siden jeg er konfirmert. Men pappaen min vil ikke at jeg skal ha IPhone. Så hvordan skal jeg spørre (jeg betaler selvfølgelig helt selv)? Jeg kunne alltids sagt at mobilen min er klikket (noe den faktisk har), men da kommer han bare til å si at jeg må kjøpe Sony eller noe. Jeg vet at iPhone fort knuses, men jeg har funnet en måte å unngå det. Men hvordan spørre han? Han er HELT UMULIG å snakke til, og jeg får jo ikke bestemme selv før jeg er 18. Grunner til at jeg vil ha IPhone 5s: ☆fingeravtrykk lås ★apple store har bedre apper ☆bra minne ★... Grunner til at jeg ikke får kjøpe: ♧dyrt ♣knuses fort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en bumper rundt min iPhone 5s. Reddet meg flere ganger og har ikke en skramme på seg etter 1 1/2 år. Kjøpt på nettet for noen få dollar. Når det gjelder prisen er det sant at iPhone er dyrt, men man må jo betale ekstra for å kjøre med automatgir ;)

Vil nok ikke anbefale iPhone med mindre du har penger å bruke. Mye mer å hente i 1 år gamle androider fordi iPhone går ikke ned i pris.

Men hvis du virkelig vil ha en vil jeg si at en bumper gjør iPhonen ganske uknuselig og mye bedre å holde i hånden. Det er også veldig billig hvis du bestiller fra nettet. Når det gjelder prisen er nok økosystemet til Apple det eneste du kan argumentere med. Og kvaliteten på mobilen kanskje?

 

Lykke til ?

Lenke til kommentar

Hvis du passer på telefonen din, så trenger du egentlig ikke fingeravtrykklås. Hvilke apper er det du skal ha, som ikke finnes til Android-telefoner? Må nesten anta at det er snakk om spill, men blir nysgjerrig. Har ikke sjekket minnet og sammenlignet med Android-telefonene, men tviler på at du får merkbart bedre minne hvis du velger iPhone. Går ut ifra at du ikke skal kjøre mange tunge prosesser samtidig. Kanskje er det Android-telefoner som har bedre minne også, men det har jeg altså ikke sjekket.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Jeg har en bumper rundt min iPhone 5s. Reddet meg flere ganger og har ikke en skramme på seg etter 1 1/2 år. Kjøpt på nettet for noen få dollar. Når det gjelder prisen er det sant at iPhone er dyrt, men man må jo betale ekstra for å kjøre med automatgir ;)

Vil nok ikke anbefale iPhone med mindre du har penger å bruke. Mye mer å hente i 1 år gamle androider fordi iPhone går ikke ned i pris.

Men hvis du virkelig vil ha en vil jeg si at en bumper gjør iPhonen ganske uknuselig og mye bedre å holde i hånden. Det er også veldig billig hvis du bestiller fra nettet. Når det gjelder prisen er nok økosystemet til Apple det eneste du kan argumentere med. Og kvaliteten på mobilen kanskje?

 

Lykke til

 

Hva mener du med økosystemet og kvaliteten?

Lenke til kommentar

Hvilken tlf trenger du egentlig?

Det er det spørsmålet du bør stille deg.

Trenger du egentlig en såpass dyr tlf?

F.eks, hjelper bra minne (Som flere tlf har btw) hvis du bruker tlf ute og risikerer at den blir våt?

Gode apper ... mulig det, men ulempen er kanskje at du blir litt låst til iPhone også hvis du må ha ny tlf igjen - kontra f.eks android der du kan velge mellom flere tlf og produsenter der appene virker.

 

Personlig vil jeg ikke ha fingeravtrykk - jeg vil ikke identifiseres og spores - som er en mulighet.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har en bumper rundt min iPhone 5s. Reddet meg flere ganger og har ikke en skramme på seg etter 1 1/2 år. Kjøpt på nettet for noen få dollar. Når det gjelder prisen er det sant at iPhone er dyrt, men man må jo betale ekstra for å kjøre med automatgir ;)

Vil nok ikke anbefale iPhone med mindre du har penger å bruke. Mye mer å hente i 1 år gamle androider fordi iPhone går ikke ned i pris.

Men hvis du virkelig vil ha en vil jeg si at en bumper gjør iPhonen ganske uknuselig og mye bedre å holde i hånden. Det er også veldig billig hvis du bestiller fra nettet. Når det gjelder prisen er nok økosystemet til Apple det eneste du kan argumentere med. Og kvaliteten på mobilen kanskje?

 

Lykke til

Hva mener du med økosystemet og kvaliteten?

Med økosystem mener jeg iOS, app store og slikt.

Med kvalitet mener jeg build quality.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har en bumper rundt min iPhone 5s. Reddet meg flere ganger og har ikke en skramme på seg etter 1 1/2 år. Kjøpt på nettet for noen få dollar. Når det gjelder prisen er det sant at iPhone er dyrt, men man må jo betale ekstra for å kjøre med automatgir ;)

Vil nok ikke anbefale iPhone med mindre du har penger å bruke. Mye mer å hente i 1 år gamle androider fordi iPhone går ikke ned i pris.

Men hvis du virkelig vil ha en vil jeg si at en bumper gjør iPhonen ganske uknuselig og mye bedre å holde i hånden. Det er også veldig billig hvis du bestiller fra nettet. Når det gjelder prisen er nok økosystemet til Apple det eneste du kan argumentere med. Og kvaliteten på mobilen kanskje?

 

Lykke til

Hva mener du med økosystemet og kvaliteten?

Med økosystem mener jeg iOS, app store og slikt.

Med kvalitet mener jeg build quality.

 

 

Mulig at iOS er enklere enn Android, men om det er bedre er jeg tvilende til. Og er Android for vanskelig, så er det kanskje ikke smarttelefon man skal ha.

 

Byggekvaliteten er nok heller ikke bedre enn Android-toppmodellene. Jeg har selv en Galaxy S4, som er av bra byggekvalitet. Ser og hører stadig vekk om skadde iPhones (først og fremst knust glass).

Lenke til kommentar

Heli! Jeg er en 15 år gammel gutt som eier en Samsung Galaxy S3 mini, men jeg vil virkelig ha en iPhone 5s. Den koster 5799, og jeg har pengene siden jeg er konfirmert. Men pappaen min vil ikke at jeg skal ha IPhone. Så hvordan skal jeg spørre (jeg betaler selvfølgelig helt selv)? Jeg kunne alltids sagt at mobilen min er klikket (noe den faktisk har), men da kommer han bare til å si at jeg må kjøpe Sony eller noe. Jeg vet at iPhone fort knuses, men jeg har funnet en måte å unngå det. Men hvordan spørre han? Han er HELT UMULIG å snakke til, og jeg får jo ikke bestemme selv før jeg er 18. Grunner til at jeg vil ha IPhone 5s: ☆fingeravtrykk lås ★apple store har bedre apper ☆bra minne ★... Grunner til at jeg ikke får kjøpe: ♧dyrt ♣knuses fort

Dette er ingen enkel sak fordi det i bunn og grunn handler om foreldres rett til å sette egne grenser i eget hus. Det er noe vi andre ikke har noe med. Men jeg kan jo by på hvilke tanker jeg selv har om det, så får du se om det hjelper...:-)

 

Jeg er pappa til to jenter på 16 og 20. Selv er jeg stor tilhenger av Apple men på ingen måte fanatisk. Hvis jentene hadde ønsket seg noe annet, så hadde de selvsagt fått noe annet. Nå har de hele tiden hatt iPhone fordi hele vennekretsen deres har det og dermed forenkler det måten de kommunisererer med hverandre på. Prinsippet her er at de får mobiltelefon, ikke hvilket merke eller modell det er. Så jeg kan ikke forstå hvorfor faren din skal styre det, det er jo ikke han som skal leve ditt liv. At han selv velger å ta avstand fra Apple er helt greit, men å tvinge andre til å gjøre det samme virker rart. Selv om det er hans egne barn, de har like stor rett til å gjøre sine egne valg.

 

Hvis han har satt opp en lokal infrastruktur hjemme hos dere som du ikke får utnyttet alle fordelene med hvis du kjøper en iPhone,, så får han jo forklare deg det og gi deg muligheten til å ta med det i dine beslutninger.

 

Lykke til, håper det ordner seg for deg...:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du er helt låst til iPhone 5S, så får du den billigere enn 5799kr.

Elkjøp / Lefdal (m.fl.) selger såkalte "pre-owned" modeller. Med 16GB lagringsplass koster den 4795kr akkurat nå. Disse har vært på tilbud tidligere til en enda bedre pris.

 

Apple Certified Pre-owned betyr at produktet tidligere har blitt brukt, men er gjenopprettet med utvendige deler, tilbehør og programvare. Enheten er testet og sertifisert av Apple og dekkes av garantien.

 

Det er også mulig å kjøpe brukt via Finn.no.

 

Personlig syns jeg 16GB blir for lite, så jeg hadde nok kjøpt en 32GB. InfoCare selger brukte til 4000kr, men de har skjønnhetsfeil og kun tre måneder garanti. InfoCare er et mobilverksted som reparerer mobiler.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...