Gå til innhold

18650 charger/discharger for testing av 18650 batterier - her i Norge?


Anbefalte innlegg

Ja du ser vel Buyer Protection nede til høyre hver gang du kjøper. Om du trykker "learn more" så står dette:

 

 

Full or Partial Refund
if the item is not as described

If your item is significantly different from the seller’s product description, you can A: Return it and get a full refund, or B: Get a partial refund and keep the item.

 

http://activities.aliexpress.com/adcms/www-aliexpress-com/buyerprotection/index.php?spm=2114.10010108.100005.8.op2OqW

 

Så ja, du har ikke krav på full refusjon om du ikke sender varen tilbake, dette vet selgerne (de fleste i alle fall) så de ser ingen grunn til å gi deg 100% av pengene tilbake når de ikke behøver det, for går det til en dispute, så vil aliexpress støtte selgeren om du ikke har sendt varen tilbake. Tro meg, jeg har prøvd dette en rekke ganger siste året.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A: Return it and get a full refund

 

Juridisk sett betyr det ikke at man må betale for returen som kunde.

 

Jeg  mener at så lenge du får noe annet enn det du bestilte, så er det opp til selger å betale for retur.

Men når de finner ut hvor dyrt det er å sende i retur fra Norge, så velger de ofte en stor rabatt hvis kunden går med på det..

Lenke til kommentar

A: Return it and get a full refund

 

Juridisk sett betyr det ikke at man må betale for returen som kunde.

 

Jeg  mener at så lenge du får noe annet enn det du bestilte, så er det opp til selger å betale for retur.

Men når de finner ut hvor dyrt det er å sende i retur fra Norge, så velger de ofte en stor rabatt hvis kunden går med på det..

 

hehe, ja lykke til. Jeg har hatt flere disputer der Aliexpress har gått inn å sett på saken, og det er absolutt INGEN tvil om at de mener at kjøper skal betale frakt med fraktnummer før du ev. får 100% igjen av pengene. Absolutt INGEN tvil.

Men om du ikke stoler på meg så samme det, kjøp i vei og tro at du kan bruke norske forbrukerrettigheter på kinesiske små butikker samlet under Aliexpress paraplyen. :rofl:  :rofl:  :rofl:

Lenke til kommentar

Trådstarter, vær så snill og gjekk ned attituden din et par hakk. Trenger ikke ty til slikt bare fordi du er moderator. Skal jeg legge på smileyen "  :rofl: " bare fordi du ikke klarer og skrive Ampere riktig?

https://no.wikipedia.org/wiki/Amper

https://no.wiktionary.org/wiki/amper 

 

 

Bare fordi du ikke har klart å fått Aliexpress til å ta din side i saken(e), betyr vel ikke at ingen andre klarer det? Med riktig dokumentasjon (der en faktisk vet hva en snakker om), så er det ikke umulig å få 100% refund, uten å sende noe tilbake. Så kan du jo sitte å kose deg med superbatteriene dine på 500mAh. 

 

 

PROuser, hvor har du fått tak i apparatet ditt? Ser ut som et kjekt produkt :)  Men 5000kr?  :ohmy:

 

Lenke til kommentar

PROuser, hvor har du fått tak i apparatet ditt? Ser ut som et kjekt produkt :)  Men 5000kr?  :ohmy:

 

 

 

Trådstarter, vær så snill og gjekk ned attituden din et par hakk. Trenger ikke ty til slikt bare fordi du er moderator. Skal jeg legge på smileyen "  :rofl: " bare fordi du ikke klarer og skrive Ampere riktig?

https://no.wikipedia.org/wiki/Amper

https://no.wiktionary.org/wiki/amper 

 

Hva har dette med at jeg er moderator? Jeg har lov til å ha mine egne meninger i tråder uavhengig av rollen som moderator.

Og jeg ville oppfattet det som personangrep, og gitt saken til en annen moderator. Du kommer inn ny på forumet med den attituden der...jeg kommer til å holde en øye med deg i alle fall.

 

 

Bare fordi du ikke har klart å fått Aliexpress til å ta din side i saken(e), betyr vel ikke at ingen andre klarer det? Med riktig dokumentasjon (der en faktisk vet hva en snakker om), så er det ikke umulig å få 100% refund, uten å sende noe tilbake. Så kan du jo sitte å kose deg med superbatteriene dine på 500mAh.

 

Aliexpress består av tusenvis av små "butikker", så at det finnes tilfeller der noen slike små butikker velger å gi alle pengene igjen er vel trolig. Men de fleste gjør ikke det, siden retningslinjene til Aliexpress er så klare på at kjøper må betale frakt. Så hvorfor skal de gidde å betale 100% tilbake når de ikke trenger?

Jeg har holdt på med Aliexpress, Alibaba, Gearbest osv i over ett år nå, samt Ebay i mange mange år.

Og så lenge du kan betale med paypal er du nokså trygg, men f.eks Gearbest prøver seg alltid med å først tilby kun 50%, men når du truer med paypal dispute, så får du alle pengene i løpet av et par dager.

 

Og jeg er ikke alene ang Aliexpress. Er med på en rekke forum der en masse folk har de samme problemene. Så baserer ikke det jeg sier kun på mine egne erfaringer.

 

Jeg har også etter tråden ble opprettet skaffet meg en rekke test maskiner for å måle faktisk mAh på batterier. Resultater fra slike tester påvirker ikke om du får mer eller mindre penger igjen hos Aliexpress. Men har stor betydning på Ebay.

 

20150816_162648.jpg

 

20150810_214707.jpg

 

Her tester jeg ekte batterier, og de er 2600mAh, og som du ser er resultatet innenfor marginene, så gode batterier altså.

 

20150722_163602.jpg

 

Her tester jeg xxxxFire batterier, som skulle ha 6000mAh kapasitet,reell kapasitet var ca 1000mAh, så de er så falske som det bare kan bli. Disse var heldigvis kjøpt på Ebay, så fikk alle pengene tilbake.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

 

PROuser, hvor har du fått tak i apparatet ditt? Ser ut som et kjekt produkt :)  Men 5000kr?  :ohmy:

Elektronisk styrt dc last er ikke billig noen plass etter det jeg kan finne..  :(

Denne er middels stor, og koster 500 usd + mva og frakt fra fabrikken.. Ebay til 718 usd inkl frakt?

Det finnes muligheter for å styre den fra pc.. men noe dårlig software.

 

Elfa har noe lignende, men enklere utgave til 8555,- + mva og frakt..

 

Bruker og Fluke 345 (15000kr) til logging av spenningskurver osv på ladere, utladere, Bilbatteriladere osv.. Holder på med tester av pulsere, samt sammenligning av ladere for tiden.. Mye spesielle ladekurver.. Noen gode, og noen dårlige.. Den elektroniske lasten brukes til de fleste utladingstester på små og store pakker, samt usb ladere, kabler, omformere osv..

 

Merker at det er stor forskjell på ledertykkelsen i usb kabler, og dermed spenningstap som resulterer i lengre ladetid for mobiler..

Mange usb ladere synker for mye på spenningen ved stor belastning..

Normalt skal USB lader ligge på 5v +/- 0,25v, selv med belastning.. Noe mange billigladere ikke klarer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...