Zapmi Skrevet 3. juli 2015 Skrevet 3. juli 2015 Hei, Trenger en god bok\guide som jeg kan lese på for æ lære meg basic nettverkskunnskaper!Noen som vet om en bra nettside, bok e.l jeg kan lese på? Takk, Tommy
ChrisCo Skrevet 3. juli 2015 Skrevet 3. juli 2015 http://www.ciscopress.com/store/ccent-ccna-icnd1-100-101-official-cert-guide-9781587143854
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. juli 2015 Skrevet 3. juli 2015 (endret) Et alternativ, siden ChrisCo kjører Cisco; pfSense, The definitive Guide Denne har noe nær "networks for dummies" i de to første kapitlene, før det etterhvert blir mer "how-to in pfSense" relatert.. Endret 3. juli 2015 av Slettet-Pqy3rC
GRU Skrevet 3. juli 2015 Skrevet 3. juli 2015 Ikke en bok, men jeg kan anbefale dette Udemy-kurset: https://www.udemy.com/introduction-to-networking-for-complete-beginners/?dtcode=HHlA5Ie3cTRj
Exxon Valdez Skrevet 8. juli 2015 Skrevet 8. juli 2015 (endret) Du har noen alternativer her: Innføring i nettverk og Moderne IP-nett Eller gå for disse to Innføring i datakommunikasjon og Drift av lokalnettverk: design og sikkerhet Disse fire bøkene er på norsk, og gir en god oversikt. Dersom engelsk er å foretrekke da går du for denne Computer Networking: A Top-Down Approach Alle disse bøkene følger OSI modellen. Endret 8. juli 2015 av Exxon Valdez
GRU Skrevet 10. juli 2015 Skrevet 10. juli 2015 (endret) Du har noen alternativer her: Innføring i nettverk og Moderne IP-nett Eller gå for disse to Innføring i datakommunikasjon og Drift av lokalnettverk: design og sikkerhet Disse fire bøkene er på norsk, og gir en god oversikt. Dersom engelsk er å foretrekke da går du for denne Computer Networking: A Top-Down Approach Alle disse bøkene følger OSI modellen. Hvilke(n) vil du anbefale for en som ønsker å gå videre med MSCA/MSCE-sertifisering - og er helt grønn på området? Endret 10. juli 2015 av fotogeir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå