Gå til innhold

Kommer jeg inn? Ordinær/primærpoeng, NTNU


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er revet mellom to studiesteder, derav NTNU ligger på topp, som jeg er (veldig) usikker på om jeg kommer inn på, og andrevalg som jeg er sikker jeg kommer inn på.

 

Har seg slik at jeg har søkt informatikk på NTNU, der poengrensene lyder: 47,2 ordinær og 46,3 primær.

 

Snittet mitt ut av VGS er på cirka 39.5 poeng, og rundt 45.5 med andre poeng inkludert.

Hva er sjansene mine for å komme inn? Selv vil jeg jo si at det er überliten sjanse for det.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen anelse hva poenggrensen kan komme til å ligge ved i år? Ser at planlagte studieplasser minker til 130 fra 150 selv om søkertallene øker drastisk. Ligger rundt 50 poeng og er urimelig bekymret for at poenggrensen skal gjøre et enormt sprang oppover.

Lenke til kommentar

Noen anelse hva poenggrensen kan komme til å ligge ved i år? Ser at planlagte studieplasser minker til 130 fra 150 selv om søkertallene øker drastisk. Ligger rundt 50 poeng og er urimelig bekymret for at poenggrensen skal gjøre et enormt sprang oppover.

Poenggrensene til bachelor har økt relativt stabilt de siste årene, mens noen av retningene på 2-årig master varierer veldig (dette er fordi det er langt færre plasser på master). Jeg har ingen tro på at grensen vil passere 50 – personlig tror jeg på en moderat økning på maks ett poeng.

Lenke til kommentar

 

Søkertallene til informatikk økte 16 % i år, så poenggrensene blir trolig noe høyere enn i fjor.

 

 

Var det jeg lurte på. Hørte det var rundt 45 i 2013. Da får det bli master der om 3 år da! Takker for svar.

Det er like høyt snitt på master-opptaket. Bare så du er klar over det.

Lenke til kommentar

 

 

Søkertallene til informatikk økte 16 % i år, så poenggrensene blir trolig noe høyere enn i fjor.

 

Var det jeg lurte på. Hørte det var rundt 45 i 2013. Da får det bli master der om 3 år da! Takker for svar.

Det er like høyt snitt på master-opptaket. Bare så du er klar over det.

 

 

Ganske høyt, er langt færre plasser nemlig, og du står ikke sterkt når du ikke har bacheloren fra NTNU fra før.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ganske høyt, er langt færre plasser nemlig, og du står ikke sterkt når du ikke har bacheloren fra NTNU fra før.

 

Tja. NTNU-studenter har ikke førsteprioritet ved lokalt opptak til 2-årig master – det er karakterene som teller. Siden NTNU er kjent for å være de strengeste i Norge på karakterer, bør man ha bedre sjanse for å få ta masteren ved NTNU om man tar bacheloren et annet sted. Særlig rettferdig er det selvsagt ikke.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ganske høyt, er langt færre plasser nemlig, og du står ikke sterkt når du ikke har bacheloren fra NTNU fra før.

 

Tja. NTNU-studenter har ikke førsteprioritet ved lokalt opptak til 2-årig master – det er karakterene som teller. Siden NTNU er kjent for å være de strengeste i Norge på karakterer, bør man ha bedre sjanse for å få ta masteren ved NTNU om man tar bacheloren et annet sted. Særlig rettferdig er det selvsagt ikke.

 

 

Jeg trodde dette var kvotert, blir selvsagt annerledes når fusjonen går gjennom om et par år.

Lenke til kommentar

 

 

Ganske høyt, er langt færre plasser nemlig, og du står ikke sterkt når du ikke har bacheloren fra NTNU fra før.

 

Tja. NTNU-studenter har ikke førsteprioritet ved lokalt opptak til 2-årig master – det er karakterene som teller. Siden NTNU er kjent for å være de strengeste i Norge på karakterer, bør man ha bedre sjanse for å få ta masteren ved NTNU om man tar bacheloren et annet sted. Særlig rettferdig er det selvsagt ikke.

 

Jeg trodde dette var kvotert, blir selvsagt annerledes når fusjonen går gjennom om et par år.

Fusjonen trer i kraft fra høst 2015

Lenke til kommentar

 

 

 

Ganske høyt, er langt færre plasser nemlig, og du står ikke sterkt når du ikke har bacheloren fra NTNU fra før.

Tja. NTNU-studenter har ikke førsteprioritet ved lokalt opptak til 2-årig master – det er karakterene som teller. Siden NTNU er kjent for å være de strengeste i Norge på karakterer, bør man ha bedre sjanse for å få ta masteren ved NTNU om man tar bacheloren et annet sted. Særlig rettferdig er det selvsagt ikke.
 

Jeg trodde dette var kvotert, blir selvsagt annerledes når fusjonen går gjennom om et par år.

Fusjonen trer i kraft fra høst 2015

 

 

Haha ja, lykke til med det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ganske høyt, er langt færre plasser nemlig, og du står ikke sterkt når du ikke har bacheloren fra NTNU fra før.

Tja. NTNU-studenter har ikke førsteprioritet ved lokalt opptak til 2-årig master – det er karakterene som teller. Siden NTNU er kjent for å være de strengeste i Norge på karakterer, bør man ha bedre sjanse for å få ta masteren ved NTNU om man tar bacheloren et annet sted. Særlig rettferdig er det selvsagt ikke.

 

 

Jeg trodde dette var kvotert, blir selvsagt annerledes når fusjonen går gjennom om et par år.

 

Fusjonen trer i kraft fra høst 2015

 

Nei, det gjør den så visst ikke :)http://www.ntnu.no/web/fusjon/tidsplan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...